احتمال حذف ۳ شهر از میزبانی مسابقات یورو ۲۰۲۰

چند شهر اروپایی به دلیل تضمین نکردن حضور هواداران در ورزشگاه‌ها، از میزبانی مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۰ کنار گذاشته خواهند شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، قرار است مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۰ از ۱۱ ژوئن تا ۱۱ جولای امسال در ۱۲ شهر اروپایی برگزار شوند اما ۳ شهر بیلبائوی اسپانیا، دوبلین ایرلند و گلاسکوی اسکاتلند در خطر از دست دادن میزبانی این مسابقات هستند.

این ۳ شهر در میان ۱۲ میزبان مسابقات قهرمانی جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۰) قرار دارند؛ اما هنوز اطمینان و تضمین لازم را برای حضور هواداران در ورزشگاه‌ها ارائه نکرده اند. به همین دلیل اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در حال بررسی حذف آن‌ها از میزبانی این مسابقات است.

برنامه‌های هر یک از میزبانان باید تا هفتم آوریل به یوفا ارائه شود و آن‌ها باید تضمین کنند که درصدی از هواداران اجازه خواهند داشت برای تماشای مسابقات یورو ۲۰۲۰ در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

با وجود آن که شیوع کرونا باعث شده است اکثر بازی‌ها در اروپا پشت در‌های بسته برگزار شوند، اما یوفا می‌خواهد مسابقات یورو ۲۰۲۰ را حداقل با حضور ۵۰ درصدی هواداران برگزار کند.

ورزشگاه ومبلی انگلیس  میزبان هفت مسابقه از جمله مسابقات نیمه نهایی و فینال یورو ۲۰۲۰ خواهد بود، اما اوایل این هفته بوریس جانسون نخست وزیر این کشور از آمادگی کشورش برای برگزاری مسابقات بیشتر خبر داد.

اتحادیه فوتبال انگلیس ادعای جانسون را رد کرد و گفت:" یوفا متعهد است این تورنمنت را در ۱۲ شهر سراسر اروپا برگزار کند و هیچ طرح دیگری نیز وجود ندارد."

در حالی که انگلیس تصمیم دارد ماه می‌ اجازه حضور ۱۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه‌ها را صادر کند، اما مقامات اسکاتلندی رویکرد محتاطانه تری خواهند داشت.

وزیر بهداشت اسکاتلند گفت:" ما موضوع حضور هواداران در ورزشگاه‌ها برای تماشای مسابقات قهرمانی اروپا را مورد بررسی قرار خواهیم داد."

از سوی دیگر محدودیت‌های دولت ایرلند برای حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها حداقل تا پنجم آوریل برقرار است.

همچنین یوفا در نظر دارد مسابقاتی را که قرار است در بیلبائو برگزار شوند به ورزشگاه دیگر این کشور منتقل کند؛ زیرا مقامات این منطقه تضمین‌های لازم را برای حضور هواداران ارائه نکرده اند.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار