تجهیز انتقال خون گیلان به ۲ دستگاه اتوماسیون تست‌های غربالگری

انتقال خون گیلان به جمع ۱۰ استان مجهز به دستگاه غربالگری الکترو کمی لومینسانس پیوست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، بابک پاکدل، مدیرکل انتقال خون استان گیلان گفت: این اداره کل به ۲ دستگاه اتوماسیون کوباس ۶۰۰۰ برای غربالگری نمونه خون اهداکنندگان مجهز شده است.

او افزود: این دستگاه‌ها با توانایی دقت و سرعت و کاهش خطای انسانی از سازمان انتقال خون کشور با پیگیری‌های مداوم برای گیلان ارسال شده است.

مدیرکل انتقال خون گیلان اظهار داشت: دستگاه اتوماسیون تست‌های غربالگری برای تشخیص ویروس‌های ایدز، هپاتیت B و C و HTLV بر روی نمونه خون‌های اهداکنندگان به کار می‌رود که در صورت تأیید سلامت خون توسط دستگاه مجوز آزادسازی و مصرف خون صادر می‌شود و جهت توزیع به مراکز درمانی در اختیار واحد پخش خون انتقال خون قرار می‌گیرد.

پاکدل با بیان اینکه این دستگاه‌ها فقط مختص انتقال خون است، ادامه داد: با شروع به کار این دستگاه‌ها انتقال خون گیلان به یکی از قطب‌های انجام دهنده تست‌های غربالگری در پروژه متمرکزسازی آزمایشات تبدیل می‌شود.

او با اشاره به اینکه ارج نهادن به اهداکنندگان و مصرف کنندگان خون در راستای تأمین خون سالم نیاز به زیرساخت کافی است، تصریح کرد: تجهیزات و امکانات بسیاری از مراکز انتقال خون گیلان نسبت به سال‌ها و حتی ماه‌های گذشته رشد فزاینده‌ای داشته که قابل تقدیر است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.