مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی خبرداد؛

اجرای طرح "کتابخانه گردی" در ۵ کتابخانه منتخب آذربایجان شرقی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی از اجرای طرح کتابخانه گردی در پنج کتابخانه عمومی منتخب استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،شهرام خدایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی گفت:اجرای طرح کتابخانه گردی در روز‌های ۱۶ تا ۱۸ اسفندماه، در کتابخانه‌های عمومی منتخب سراسر کشور با رعایت کامل ضوابط بهداشتی برگزار می‌شود.

او با اشاره به این‌که کتابخانه‌های عمومی وظیفه مهم آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و زمینه سازی مناسب به منظور ارتقای سرانه مطالعه و ترویج کتابخوانی و تحقق عدالت دسترسی به کتاب و کتابخانه را برعهده دارند افزود:نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف معرفی کتابخانه‌ها و تبدیل آن‌ها به پایگاه فعال فرهنگی و اجتماعی طرح ملی کتابخانه گردی را برگزار می‌کند.

او با اشاره به این‌که این طرح فقط در کتابخانه‌های عمومی مناطق زرد و آبی از لحاظ شیوع اپیدمی کرونا برگزار خواهد شدگفت: کتابخانه‌های عمومی مرکزی، پروین اعتصامی و شهریار شهرستان تبریز، کنابخانه اوحدی شهرستان مراغه و کتابخانه پیامبر اعظم (ص) شهر جدید سهند در شهرستان اسکو آماده میزبانی از علاقه‌مندان خواهند بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی ادامه داد: در این روز همه کسانی که علاقه‌مند به عضویت در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان باشند، کارت عضویت رایگان کتابخانه را دریافت خواهند کرد.

خدایی با اشاره به این‌که موضوع کتابخانه گردی موجب افزایش مخاطبان کتابخانه‌ها خواهد شد خاطرنشان کرد: در گذشته عمده خدماتی که به مردم ارائه می‌کردند، خدمات فنی و محدود به امانت کتاب بود، اما در چند سال گذشته برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی که به کتاب خوان شدن مردم کمک می‌کند در نهاد کتابخانه‌ها موضوعیت پیدا کرده و باعث شده توجه قشر بیشتری از مردم به کتابخانه‌ها جلب شود.

انتهای پیام /

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.