لیگ دسته دوم فوتسال؛ رقابت‌هایی برای درآمد زایی/ اصرار بر برگزاری زود هنگام؛ دستوری یا ...؟

با اعلام مسئولین سازمان لیگ فوتسال، رقابت‌های لیگ دسته دوم در دهه انتهایی سال ۹۹ برگزار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، داستان از آن جایی شروع می‌شود که ویروس منحوس کرونا پا به هستی و کشور عزیزمان ایران گذاشت و خیلی زود همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داد و باعث تعطیلی ورزش و به خصوص فوتسال شد. از همین رو مسابقات لیگ دسته دوم فوتسال با تاخیر حدودا ۶ ماهه سرانجام در فصل ۹۸ _ ۹۹ آغاز شد و در میانه راه با تعطیلی کل کشور دوباره این رقابت‌ها تعطیل شدند. پس از حدودا ۲ ماه، تعطیلی مراحل پایانی را به خود دید و سرانجام در بهمن ماه مسابقات لیگ دسته دوم به اتمام رسیدند، تا این لیگ حدودا ۱۱ ماه در مراحل مختلف باشد و تیم‌ها هم قریب به یک سال هزینه‌های مختلفی را پرداخت کرده و یک فصل فرسایشی و پر هزینه را پشت سر گذاشتند.

فارغ از این که تیم‌های صعود کرده به لیگ دسته اول، بدون استراحت وارد بازی‌های فصل جدید شدند؛ به این موضوع پی می‌بریم که فصل جدید لیگ دسته دوم با برنامه ریزی قبلی و با فاصله حدودا ۴۰ روزه نسبت به سال گذشته، قرار است از ۲۰ اسفند ماه آغاز شود. این موضوع با اعتراض رسمی بیش از نیمی (بیشتر از ۳۰ باشگاه) از تیم‌های حاضر در این دسته مسابقات مواجه شده است و نیمی دیگر از تیم‌های موجود هم در اغما هستند و پیگیر هیچ موضوعی نیستند. همچنین تعداد انگشت شماری از باشگاه‌ها هستند که با برنامه ریزی قوی چند ماهه آماده برگزاری مسابقات شده اند. از این موضوع نیز نمی‌توان به راحتی گذشت؛ زیرا چندین تیم هستند که با توجه به کسب امتیاز قدرت اعتراض به سازمان لیگ فوتسال را ندارند و منتظر اعتراض بقیه تیم‌ها هستند.

با این وجود لیگ دسته دوم فوتسال که حضور بیش از ۶۰ تیم را در هر فصل تجربه می‌کند و آورده مالی خوبی برای سازمان لیگ دارد؛ با اصرار عجیب از سوی مسئولان در حال برنامه ریزی است تا تیم‌هایی که حتی بازیکن به اندازه کافی ندارند، مجبور به پرداخت هزینه‌های ورودی مسابقات شوند تا حداقل امتیازشان از بین نرود. از میان این تیم‌ها خبر می‌رسد که برخی باشگاه‌ها به دلیل شرایط بد اقتصادی نه تنها موقعیت پرداخت هزینه‌های ورودی مسابقات را ندارند، بلکه حتی کادر فنی و بازیکنی هم در بساط ندارند که قادر به شرکت در مسابقات باشند. همچنین از تیم‌هایی که حامی‌های مالی خوبی دارند خبر رسیده است که ۲ مرتبه حمایت مالی در یک سال از تیم‌های ورزشی را ناممکن دانسته اند تا این تیم‌ها هم با مشکلاتی رو به رو شوند.

با این حال باید منتظر ماند و دید مسئولان سازمان لیگ فوتسال چه تصمیمی برای رقابت‌های لیگ دسته دوم خواهند گرفت. با پیگیری‌های خبرنگار ما رقابت‌های لیگ دسته دوم از دهه انتهایی اسفند ماه آغاز خواهند شد و مهلت تیم‌ها برای ثبت نام و کامل کردن مدارکشان در سامانه فدراسیون تا شنبه ۱۶ اسفند ماه است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار