رئیس منابع طبیعی شهرستان خوسف مطرح کرد:

لزوم کاشت گیاهان بومی در فضای سبز شهری

کرباسچی رئیس منابع طبیعی شهرستان خوسف گفت: باید تا حد امکان در فضای سبز شهری، گیاهان بومی منطقه کاشته شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، کرباسچی رئیس منابع طبیعی شهرستان خوسف همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری گفت: مهم‌ ترین نکته ی مورد اهمیت در کاشت گونه‌ های گیاهی در فضای شهری این است که تا حد امکان از گونه‌ های بومی استفاده شود.

او با بیان اینکه لازمه این کار اهلی‌سازی گونه‌ های بومی است افزود: چراکه گونه‌ های گیاهی که در مناطق جنگلی یا زیستگاه‌ های طبیعی ایران رشد می‌کنند باید در مرحله نخست با شرایط زیستگاه‌ های مصنوعی تطبیق داده شوند و طی چند نسل به زیستگاه‌ های جدید معرفی شوند.


بیشتر بخوانید


کرباسچی بیان کرد: متاسفانه اقدامات مناسبی در زمینه اهلی‌سازی گونه‌ های بومی در کشور انجام نشده است و این مساله باعث شده برای کاشت گونه‌ های گیاهی با انتخاب‌ های محدودی مواجه باشیم.

تشویق اسلام به کاشت درخت

امام جمعه شهرستان خوسف نیز در این مراسم بیان کرد: دین مقدس اسلام بشر را به کاشت درخت تشویق و ترغیب کرده است و بعضی از بزرگان دین به این امر اشتغال داشته‌ اند.

حجت الاسلام شاهبیکی امام جمعه شهرستان خوسف گفت: روز درختکاری همچنین فرصت مناسبی برای توجه به محیط زیست و آگاهی‌بخشی در این زمینه به ویژه آموزش به کودکان است.

او با توجه به شیوع کرونا  تصریح کرد: بستر‌های مناسبی در فضای مجازی ایجاد شده و مسئولان پویش های درختکاری می‌ توانند با ساخت کلیپ‌ هایی در مورد نحوه صحیح درخت‌کاری و حفاظت از آن مردم را آموزش دهند.

حجت الاسلام شاهبیکی ادامه داد: درختکاری باید سرفصل یک برنامه همیشگی برای نگهداشت از پوشش گیاهی استانمان باشد.

امروز ۱۵ اسفند ماه، ده نهال شامل انگور، عناب و توت در فضای سبز دفتر امام جمعه شهرستان خوسف کاشته شد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار