الشباب سومالی بیش از ۴۰۰ تروریست زندانی را فراری داد

گروه تروریستی الشباب سومالی به یک زندان در شرق این کشور حمله کرد و بیش از ۴۰۰ تروریست زندانی در انتظار محاکمه را فراری داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، رادیو «دالسان» سومالی امروز (جمعه) از فراری دادن بیش از ۴۰۰ زندانی به در حمله شبه نظامیان الشباب به زندانی در شرق این کشور خبر داد.

این شبکه اعلام کرد که عناصر مسلح گروه تروریستی «الشباب» کنترل یک زندان در این کشور را به دست گرفتند و بیش از ۴۰۰ زندانی که بیشتر آن‌ها افراط گرایان در انتظار محاکمه بودند را فراری دادند.

پیش از آن نیز خبرگزاری «آناتولی» ترکیه در این خصوص گزارش داد که حمله بامداد امروز عناصر مسلح به یک زندان بزرگ در ایالت «پانتلند» در شرق سومالی دست کم دو کشته بر جای گذاشته با این حال نیرو‌های امنیتی توانستند با این حمله مقابله کنند.

بنا بر گزارش رسانه‌های سومالی، حمله مذکور با یک انفجار آغاز شده و پس از آن نیز درگیری شدیدی میان نیرو‌های امنیتی زندان و عناصر الشباب روی داده و پس از رسیدن نیرو‌های بیشتر این حمله با وجود فراری یافتن بیش از ۴۰۰ زندانی دفع شد.

رسانه‌های محلی تاکید کردند که عناصر مسلح در حمله خود، مجتمع امنیتی در زندان مرکزی شهر ساحلی «بوساسو» در شمال ایالت پانتلند را که زندانیان محکوم به اتهام تروریسم و عضویت در گروه الشباب و گروه تروریستی داعش در آن نگهداری می‌شوند، با خمپاره هدف قرار دادند.

گروه تروریسی الشباب در ماه میلادی گذشته دو بمب گذاری در نزدیکی مرکز پلیس در موگادیشو، پایتخت سومالی نیرو‌های نظامی این کشور را هدف قرار داد.

پایتخت سومالی در ماه گذشته شاهد چندین انفجار بوده که عموما با هدف قرار دادن نیرو‌های امنیتی این کشور همراه بوده است. در حمله به یک ایست بازرسی «کاخ ریاست جمهوری سومالی» هدف انفجار انتحاری قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار