کاهش ۴۳ درصدی سرقت احشام در شازند

فرمانده انتظامی شهرستان شازند از کاهش ۴۳ درصدی سرقت احشام در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سرهنگ عبدالرضا جودکی فرمانده انتظامی شهرستان شازند گفت: مردم شهرستان شازند با دارا بودن ۲۳۰ روستا و اشتغال دامداری و کشاورزی، بر پیشگیری از سرقت احشام تاکید بسیاری دارند که در این راستا کاهش ۴۳ درصدی سرقت احشام و ۱۱ درصد افزایش کشف و دستگیری با تلاش پلیس ایجاد شده است.

سرهنگ جودکی افزود: در ۱۱ ماهه سال جاری افزایش ۱۹ درصدی کشف و دستگیری در حوزه سرقت نسبت به مدت مشابه سال قبل روی داده است.

او با اشاره به طرح‌های نورورزی پلیس اضافه کرد: به منظور جلوگیری از سرقت، دامداران دام‌های خود را در بیابان و کشاورزان ادوات کشاورزی را بدون نظارت رها نکنند و مردم هم از خالی گذاشتن منازل در این ایام خودداری کنند تا شاهد مشکلات در این خصوص نباشیم.

فرمانده انتظامی شهرستان شازند تصریح کرد: در حاضر با توجه شرایط اقتصادی، سرقت پدیده‌ای است که سبب آزار مردم می‌شود که در این حوزه نیز پلیس به خوبی عمل کرده بطوریکه در حوزه کشف و دستگیری سرقت‌ها و استرداد اموال سرقت شده توفیقات خوبی حاصل شده که نمونه آن در نمایشگاه طرح ظفر ۲۶ به خوبی قابل مشاهده بود.

او اظهار کرد: با توجه به وعده‌های داده شده به مردم در آغازین روز‌های ورود به شهرستان شازند مبنی بر برخورد با خرده فروشان، تا امروز در این حوزه توفیقات خوبی حاصل شده است.

سرهنگ جودکی بیان کرد: با هماهنگی دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های مربوطه در حوزه کشف و دستگیری خرده فروشان افزایش ۴۱ درصدی کشف مواد مخدر و دستگیری خرده فروشان در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حاصل شده است.

او ادامه داد: در مقابله با کرونا هم پلیس تلاش کرده از دستورالعمل‌های سازمانی و دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا تبعیت کند که در همین زمینه اقدامات خوبی از سوی پلیس صورت گرفته و طرح کنترل تردد خودرو‌ها در شب در دستور پلیس شازند قرار گرفت و طرح با دقت از سوی پلیس اجرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شازند بیان کرد: نقاط از پیش تعیین شده برای نیرو‌های پلیس برای جلوگیری از ورود پلاک‌های غیربومی مشخص و تمامی ضوابط در این نقاط اجرا شد و در صورتیکه ضوابط و مقررات تغییر کند پلیس هم آمادگی اجرای تمامی دستورالعمل‌ها را دارد.

او صمن اینکه در خصوص چهارشنبه آخر سال از مردم تقاضا کرد سلامت خود و مردم را به خطر نیندازند گفت: در راستای اجرای طرح نوروزی هم منتظر دریافت دستورات از سوی ستاد ملی هستیم، اما برنامه‌های معمول از جمله پیشگیری از سرقت و ... آغاز شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.