سنددار شدن بیش از ۸۰ درصد از موقوفات کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: هم‌اکنون بیش از ۸۰ درصد موقوفات استان کردستان دارای سند مالکیت است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حجت‌الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: اخذ اسناد مالکیت از ضروری‌ترین اقدامات اوقاف در راستای تثبیت مالکیت موقوفات است و در چند سال اخیر اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و هم‌اکنون بیش از ۸۰ درصد موقوفات استان دارای سند مالکیت است.

او افزود:با پیگیری‌های انجام شده، ۱۴۰ هکتار از اراضی وقفی در این استان از تصرف خارج و خلع ید شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان بیان کرد:این اراضی در گذشته توسط افراد و یا سازمان‌هایی مختلف تصرف شده بود که با پیگیری‌های انجام شده رفع تصرف شد و بزودی سند به نام اوقاف برای آن‌ها صادر می‌شود.

حجت‌الاسلام کاروند بیان کرد: اسناد موقوفات موجب تثبیت مالکیت و جلوگیری از تعدی و تجاوز به مالکیت موقوفه را فراهم می‌کند و سازمان اوقاف با تمام توان در این زمینه تلاش دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: همچنین با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک بیش از یک هزار و ۱۰۰ جلد سند مالکیت برای موقوفات استان اخذ شده و علاوه بر این احکام حقوقی خوبی برای موقوفات استان اخذ شد.

او با اشاره به ثبت ۲۱ وقف جدید در سال جاری در استان کردستان، گفت: شهرستان‌های بیجار و سقز هر کدام با هفت مورد بیشترین تعداد وقف‌های امسال را به ثبت رسانده‌اند و در شهرستان‌های سنندج و مریوان سه وقف و شهرستان بانه نیز یک وقف جدید ثبت شده است.

گفتنی است؛در حال حاضر ۲ هزار و ۲۸۹ موقوفه با ۱۵ هزار و ۸۵۷ رقبه متصرفی، ۲ هزار و ۸۹۵ غیرمتصرفی و ۱۱۵ اشتراک و تولیت در استان کردستان وجود دارد.

انتهای پیام/م

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.