کاهش ذخایر خون در گیلان

مدیر کل انتقال خون گیلان از کاهش ذخایر خون و نیاز به همه گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی منفی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، بابک پاکدل خوش اخلاق، مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: با توجه به کاهش ذخایر خونی ، مراکز درمانی و بیمارستانی استان نیاز  به گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی منفی دارد و نیکوکاران می‌توانند با اهدای خون خود به کمک بیماران نیازمند بشتابند.

او با اشاره به اینکه به علت زمان کوتاه نگهداری خون و پلاکت نیازمند به روز کردن بانک خون در هر ۵ یا ۷ روز هستیم، افزود: گیلان به اهدای پلاکت با تمام گروه‌های خونی نیاز مبرم دارد.

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: در همه مراکز انتقال خون نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود، دریافت خون گیری و پخش فرآورده‌های خونی همچون گذشته در شرایط کاملا استریل انجام می‌شود و مردم در این باره نگرانی نداشته باشند.

پاکدل افزود: از افراد دارای علائم سرماخوردگی همانند عطسه، سرفه و تب درخواست می‌شود حداقل یک ماه پس از بهبودی کامل به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

او با تاکید بر اینکه سازمان انتقال خون هیچگاه کمیت را فدای کیفیت نمی‌کند و معاینه و مشاوره پزشکی از مهمترین ارکان این سازمان است، گفت: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی روزانه و همیشگی است.

مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه بیماران تالاسمی ماهانه به ۳ بار خون تازه نیاز دارند، افزود: آمار زیاد جراحی و تصادفات، مصرف خون را در مراکز درمانی و بیمارستانی افزایش داده است.

بابک پاکدل خوش اخلاق تصریح کرد: اهداکنندگان خون برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اهدای خون می‌توانند در ساعات اداری با شماره تلفن ۳۳۳۳۲۶۷۰ - ۰۱۳ و در روز نیز با شماره ۳۳۳۲۶۰۰۶- ۰۱۳ تماس بگیرند و برای نوبت دهی اینترنتی اهدای خون نیز به آدرس www.nobatdehi.ibto.ir مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.