گسترش جنگل های گیلان همزمان با هفته درختکاری

جنگل های گیلان در هفته درختکاری۸۰۰هکتار گسترش می‌یابد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمدرضا عبداللهی ، معاون امور جنگل‌های منابع طبیعی گیلان گفت: همزمان با هفته درختکاری بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال در گیلان کاشته می‌شود و با کاشت این نهال‌ها جنگل‌های استان ۸۰۰ هکتار گسترش می‌یابد.

او ،  با اشاره به اینکه بیشتر این نهال‌ها افرا، بلوط، سوزنی برگ و میوه‌های وحشی است، افزود: ۸۲۰ هزار نهال برای توسعه جنگل ها، ۵۰۰ هزار اصله نهال صنوبر برای غنی سازی صنعت چوب و ۳۰۰ هزار اصله نهال برای توسعه فضای سبز شهرداری‌های گیلان تا پایان سال در گیلان کاشته می‌شود.

معاون امور جنگل‌های منابع طبیعی گیلان با بیان  اینکه توسعه جنگل‌های هیرکانی از مهمترین برنامه‌های طرح صیانت از جنگل است ، گفت: کاشت نهال و گسترش جنگل باعث توسعه فضای سبز، توسعه صنت چوب و کاهش قاچاق چوب نیز می‌شود.

محمدرضا عبداللهی، با اشاره به اجرای طرح صیانت از جنگل‌های شمال ، افزود: طرح صیانت از جنگل ۱۵ سال است که در گیلان اجرا می‌شود و با اجرای آن ۸ هزار هکتار جنگل‌های استان توسعه یافته است.

او ، با تاکید بر اهمیت نگهداری از جنگل و نهال‌های کشت شده ،گفت: جنگل کاری‌ها بیشتر در مناطقی که جنگل عقب نشینی کرده یا حفره‌های خالی دارد انجام می‌شود.


معاون امور جنگل‌های منابع طبیعی گیلان تصریح کرد:گیلان ۵۶۴ هزار هکتار جنگل دارد.

 

انتهای پیام/م.ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.