برگزاری انتخابات قانونمند اولویت اصلی مجریان باشد

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری همدان گفت:برگزاری انتخابات قانونمند، اولویت اصلی مجریان انتخابات سال آینده باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احسان شهابی، مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری همدان پیش از ظهر امروز در نخستین کمیته امور حقوقی ستاد انتخابات استان  بر رعایت و اجرای کامل قانون و شاخص‌های ابلاغی برای کمیته حقوقی از سوی ستاد انتخابات کشور تاکید کرد.

او به تبیین ۶ شاخص ارزیابی کمیته حقوقی ستاد انتخابات استانداری‌ها و فرمانداری‌های سراسر کشور ابلاغی از سوی ستاد انتخابات کشور پرداخت و گفت: بر اساس این شاخص‌ها حمایت و معاضدت حقوقی از مجریان انتخابات، ارائه آموزش‌های حقوقی و تخصصی در رابطه با قوانین و مقررات انتخابات به مجریان و دست‌اندرکاران انتخابات وظیفه اصلی کمیته حقوقی ستاد انتخابات است.

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری همدان نحوه رسیدگی به شکایات و تعیین تکلیف آنها، تشکیل، جمع آوری و نگهداری پرونده داوطلبان برای طرح دعوی و یا دفاع در مراجع قضایی، نحوه رسیدگی به اعتراض‌ها و رعایت موارد مذکور در قانون از طرف هیأت‌های اجرایی، مستندسازی در روز رای‌گیری از نظر تخلفات و شکایات و رعایت قانون را دیگر وظیفه اصلی این کمیته عنوان کرد.

شهابی با بیان اینکه انجام این فرآیند‌ها منوط به تسلط اعضای کمیته بر مفاد قانون است افزود: مستندسازی شاخص‌های ارزیابی عملکرد کمیته حقوقی ستاد انتخابات در سه بازه زمانی قبل، حین و پس از برگزاری انتخابات از سوی اعضا انجام شود و اعضای کمیته ضمن ارتباط با ستاد انتخابات شهرستان ها، ابهامات، مسائل و مشکلات حقوقی را رصد و نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنند.

او گفت: جلسات کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان به صورت هر دو هفته یکبار و در ایام نزدیک به انتخابات به صورت هفتگی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.