اجرای ۱۵۰ طرح محرومیت زدایی در سال ۱۴۰۰

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوا گفت: از اوایل سال جدید عملیات اجرایی ۱۵۰ طرح محرومیت زدایی در استان آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، ملک حسینی رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوا امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:در سال جاری ۲۰۰ طرح محرومیت زدایی با اولویت زیر ساخت های کشاورزی در استان با اعتبار ۶ میلیارد تومان اجرا شده است.

او افزود: طی ۴ دهه اخیر دشمنان ایران اسلامی ناجوانمردانه‌ترین مشکلات و خباثت‌ها را علیه ما به کار بردند تا ما را با بحران‌های گوناگون مواجه کنند.

ملک حسینی ادامه داد: استقلال سیاسی، پیشرفت‌های چشمگیر علمی، مردم سالاری دینی، دموکراسی و اقتدار نظامی از جمله دستاورد‌های انقلاب اسلامی طی گام اول است.

او گفت: یکی از بزرگترین مشکلات اساسی امروز اقتصاد ما وابستگی به خام فروشی نفت است و متاسفانه با گذشت سال‌ها از فرامین رهبر فرزانه انقلاب امروز کماکان به نفت وابسته ایم و خبری از عملیاتی سازی کامل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیست.

ملک حسینی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از این وضعیت معیشتی است که نه تهدید پذیر است و نه تحریم پذیر و استان گلستان که به عنوان نگارستان ایران شناخته می‌شود و ظرفیت‌های فوق العاده‌ای برای پیشرفت و توسعه دارد که در برخی عرصه‌ها از توجه به آن غفلت شده است.

او افزود: با اطلاع میگویم یکی از مشکلات ما در استان خام فروشی محصولات و عدم استفاده از ظرفیت داخلی است.


ملک حسینی ادامه داد: بزرگترین حُسن اجرای پروژه‌های بسیج سازندگی مشارکت‌های مردمی است و در واقع ما تسهیلگر خدمات رسانی مردم برای یکدیگر در قالب بسیج هستیم.

او افزود: ایجاد ۵ هزار و ۵۰۰ عرصه اقتصاد مقاومتی با اشتغال ۷ هزار نفر و راه اندازی ۶۴۹ صندوق قرض الحسنه از جمله اقدامات ما در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

ملک حسینی گفت: سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوا ۲ هزار و ۸۱۱ پروژه عمرانی کوچک زودبازده عام المنفعه را از بدو تاسیس خود در استان اجرا کرده و ما تاکنون پروژه‌ای را نیمه کاره به حال خود رها نکرده ایم.

او افزود: طی چند سال گذشته هزار سری جهیزیه تولید داخل، ۱۰ هزار بسته پوشاک و در همین رزمایش اخیر کمک مومنانه ۳۰۰ هزار بسته کمک معیشتی بین خانواده‌های کم برخوردار توزیع شده است.

ملک حسینی ادامه داد: در سیل سال گذشته ۳۲ هزار بسیجی در قالب گروه‌های جهادی ساماندهی شده و هزار و ۶۹۷ واحد مسکونی، ۴۸ مدرسه و ۲۵ مسجد را تعمیر و بازسازی کردیم.

انتهای پیام/م/ق

برچسب ها: سپاه ، محرومیت زدایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.