رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

۲۵۷ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان همدان بستری هستند/ تماس های درون خانوادگی با ۶۸ درصد بیشترین عامل ابتلا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:۲۵۷ بیمار قطعی مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های این استان بستری هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،رشید حیدری مقدم, رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: یکی از نگرانی های اصلی دانشگاه علوم پزشکی افزایش مراجعه مردم به بازار در روزهای پایانی سال و به دنبال آن شیوع ویروس و افزایش شمار بیماران بستری در بیمارستان ها است.

او افزود: همچنین مقصد بودن همدان برای گردشگران نوروزی از دیگر دغدغه های علوم پزشکی است که از اعضای کمیته تسهیلات سفر درخواست داریم تمهیدات لازم را برای نوروز ۱۴۰۰ و کاهش شمار مسافران ورودی به استان در نظر بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: وضعیت رنگ بندی استان همدان نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته و هم اینک اسدآباد در وضعیت آبی و ۹ شهرستان دیگر استان همدان در وضعیت زرد کرونایی هستند.

دکتر حیدری مقدم با بیان اینکه شاخص سرایت پذیری در همدان به کمتر از یک درصد یعنی ۹ دهم درصد رسیده است، گفت: ۶۸ درصد بیماران قطعی کووید ۱۹ استان همدان در تماس های درون خانوادگی، ۲۱.۵ درصد شرکت در اجتماعات، ۹ درصد به دلیل رعایت نکردن فاصله گذاری فیزیکی در محیط کار و ۱.۵ درصد نیز به علت مسافرت به ویروس کرونا مبتلا شدند.

او ادامه داد: تحلیل این داده ها نشان می دهد که سهم تماس های درون خانگی در بروز بیمار کرونا رو به افزایش و سهم شرکت در اجتماعات نسبت به گذشته روند نزولی پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: طبق بررسی های انجام شده ویروس کرونای انگلیسی بیشتر کشور را درگیر کرده و در همدان نیز تاکنون سه مورد مشکوک به این ویروس جهش یافته شناسایی و ابتلای قطعی آن ها تایید شده است.

دکتر حیدری مقدم با بیان اینکه موج نگران کننده در خصوص شیوع ویروس کرونا در استان همدان نداریم، اظهار داشت: برنامه بسیار خوبی برای کنترل ویروس در این استان اجرا شده و در گام نخست همه افراد و اطرافیانی که با بیماران مشکوک به کرونای انگلیسی در ارتباط بودند مورد ارزیابی و آزمایش قرار گرفتند.

او بیان کرد: طرح شهید سلیمانی با قوت در حال اجرا است و تاکنون ۱۵ هزار ۸۴۱ خانوار مورد حمایت قرار گرفتند، همچنین یک هزار و ۱۳۷ نفر رهگیری و یک هزار و ۲۷۳ نفر نیز به مراکز منتخب شناسایی و درمان ویروس کرونا ارجاع داده شدند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: ۴۲۱ بیمار کرونایی استان همدان نیز در منزل مورد مراقبت قرار گرفتند و درهمین حال تاکنون از ۴۲۶ تخت های نقاهتگاهی استان استفاده  نشده است.

 استان همدان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد به نحوی که شهرستان اسدآباد در وضعیت آبی و مابقی شهرستان ها(۹ شهرستان) در وضعیت زرد هستند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
باید زندگی با شرایط کرونایی را پذیرفت و به محدودیت های اون عادت کرد ..اگر همه شیوهنامه های بهداشتی را رعایت کنند ، ماسک بزنند و از تجمعات و دورهمی های با جمعیت زیاد خودداری کنند شیوع این ویروس خیلی محدود خواهد شد .