بند دره بیرجند به پارک آبخیز تبدیل می‌شود

بند دره بیرجند با مشارکت دستگاه‌های اجرایی به پارک آبخیز تبدیل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی از پیگیری ایجاد پارک‌های آبخیزداری در استان خبر داد و گفت: مشارکت شهرداری بیرجند، شرکت برق، اداره کل ورزش و جوانان و اداره‌ کل حمل و نقل جاده‌ای در این منطقه باعث شده در بیرجند یک پارک آبخیزداری متفاوت در کشور داشته باشیم.

او در حاشیه مراسم افتتاح اولین پارک آبخیزداری کشور که با حضور وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد افزود: با توجه به موقعیت بند دره بیرجند، این مکان در حال حاضر مانند یک پارک آبخیز است.

نصرآبادی عنوان کرد: در منطقه بند دره حدود ۹ سازه آبخیزداری بزرگ و کوچک ایجاد شده است.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی ادامه داد: به شرط همکاری شهرداری و دیگر نهاد‌ها در دیگر شهر‌های استان به طور حتم می‌توانیم پارک‌های آبخیز دیگری نیز در استان راه‌اندازی کنیم.


بیشتر بخوانید


منصور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در این مراسم گفت: در ۲۵ استان کشور اجرای این طرح در مرحله مطالعه است.

او افزود: کشور هم اکنون در معرض شدید فرسایش آبی است و گفته می‌شود این فرسایش به بیش از ۱۶ تن در هکتار می‌رسد که با اجرای پروژه‌های آبخیزداری به ۹ تن در هکتار کاهش می‌یابد.

خاوازی وزیر جهاد کشاورزی نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت سازه‌های آبخیزداری گفت: هر چند برنامه ما برای اجرای سازه‌های آبخیزداری در ۸۷۰ هزار هکتار بوده، اما امروز به مرز یک میلیون هکتار رسیده‌ایم.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار