ارتقای سواد رسانه‌ای جامعه در حوزه‌های مختلف

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه گفت : باید "سواد رسانه‌ای" جامعه را در حوزه‌های مختلف ارتقا دهیم.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، افشین امیری مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه با اشاره به آغاز فرآیند تعلیم و تربیت در خانواده، گفت : باید تلاش کنیم تا با تولید برنامه‌های تربیتی و آموزشی سطح آگاهی خانواده‌ها را در مورد تعلیم و تربیت صحیح فرزندانشان بالا ببریم.

او با بیان اینکه دشمنان هجمه‌های زیادی را علیه بنیان‌های فکری و فرهنگی کشور تدارک دیده اند، گفت : برای ایستادگی در برابر این هجمه‌ها نیاز به کار کارشناسی است، لذا از کارشناسان آموزش و پرورش می‌خواهیم تا با همراهی در هیئت‌های اندیشه ورز صدا و سیما را تقویت کنند.

امیری با بیان اینکه امروز در حوزه تعلیم و تربیت درگیر تهاجم فرهنگی هستیم، افزود: نیاز داریم تا سواد رسانه‌ای جامعه را در حوزه‌های مختلف و به ویژه حوزه‌های تعلیم و تربیت بالا ببریم.

او با تاکید بر لزوم ارتقای فرهنگ عمومی افزود: آموزش و پرورش می‌تواند در زمینه ارتقای فرهنگ عمومی نقش اثرگذاری داشته باشد و با تشکیل اتاق فکر در این زمینه خواهیم توانست برنامه‌های غنی و پرمحتوا تولید کنیم.

او ادامه داد: صدا و سیما نیز می‌تواند این نهاد فرهنگی را در رسیدن به اهداف عالیه خود در امر تعلیم و تربیت صحیح دانش آموزان یاری دهد.

امیری اشاره‌ای هم به همراهی خوب آموزش و پرورش برای برگزاری کلاس‌های آموزشی در دوران کرونا داشت و گفت: یکی از مراکز پیشرو که با مشارکت و هم‌افزایی آن توانستیم در حوزه تولید محتوا در روزگار کرونا در استان خوب عمل کنیم، آموزش و پرورش بود.

او با اعلام آمادگی برای استفاده از ظرفیت نخبگان و دانش‌آموزان توانمند در برنامه‌های صدا و سیما، از آموزش و پرورش خواست تا چهره‌های توانمند را به صدا وسیما معرفی کند و افزود: با معرفی این افراد هم اعتماد به نفس دانش آموزان نخبه و مستعد بالا می‌رود و هم این نوع برنامه‌ها می‌توانند در الگو پذیری دیگر دانش‌آموزان از چهره‌های موفق اثرگذار باشد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار