طرح ملی کتابخانه گردی در کردستان اجرا می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: همزمان با سراسر کشور طرح ملی کتابخانه گردی از ۱۶ اسفندماه به مدت سه روز در کردستان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد مخدومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: به مناسبت فرارسیدن ۱۷ اسفندماه سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طرح ملی کتابخانه گردی به منظور آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با فعالیت‌های این نهاد فرهنگی اجرا می‌شود.

او با اشاره به اینکه طرح کتابخانه گردی از ۱۶ لغایت ۱۸ اسفندماه در کتابخانه‌های عمومی چهار شهرستان استان اجرا می‌شود، افزود: این طرح در کتابخانه‌های شاخص، تازه تأسیس و بازگشایی شده در شهرستان‌های آبی و زرد استان کردستان برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان بیان کرد: بر این اساس طرح کتابخانه گردی در کتابخانه‌های عمومی نبی اکرم (ص) بانه، شهید ملامحمد امینی سقز، شهید مدرس قروه و شهید برهان عالی و ماموستا قانع روستای تنگیسر در شهرستان سنندج اجرا می‌شود.

مخدومی عنوان کرد: شرکت در طرح ملی کتابخانه گردی مزایایی از جمله اهدای عضویت رایگان به بازدیدکنندگان کتابخانه و بخشودگی جرایم دیرکرد کتاب به مدت یک هفته با شرط بازگرداندن اصل کتاب دارد.

او همچنین به اجرای طرح پویش «کتابخانه من» اشاره کرد و گفت: این پویش در فضای مجازی و ویژه کتابداران است که تمامی کتابداران با ساخت کلیپ با موضوع معرفی کتابخانه محل خدمت خود می‌توانند در این پویش شرکت کرده و کلیپ کتابخانه خود را در سایت http://samakpl.ir بارگذاری کنند.

مخدومی اضافه کرد: اجرای طرح «درخت یاری» در این هفته نیز از برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی است که در آن با همکاری و همیاری کتابداران در فضای سبز کتابخانه‌های عمومی درخت کاشته می‌شود.

او افزود: در حال حاضر دارای ۸۲ باب کتابخانه عمومی فعال است که از این تعداد ۵۲ باب نهادی و مابقی مشارکتی است و بالغ بر ۴۰ هزار عضو از خدمات این نهاد فرهنگی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.