روند رو به کاهش کرونا در استان‌های شمالی/ سفر‌های نوروزی و نگرانی‌ها از بازگشت وضعیت قرمز

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه روند بیماری در استان‌های شمالی رو به کاهش است، گفت: این وضعیت بسیار شکننده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه روند بیماری در اکثر استان‌ها باثبات است، گفت: در استان‌های شمالی با مدیریت خوبی که انجام دادند، روند بیماری رو به کاهش است.

او با بیان اینکه خطر هنوز رفع نشده است، افزود: اگر دستورالعمل‌ها به همین شکل رعایت شود، در استان های شمالی کشور در هفته‌های آینده به ثبات خواهند رسید.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: این وضعیت با توجه به جهش ویروس، بسیار شکننده است، هر آن ممکن است تغییر و با کوچکترین غفلتی ما را با پیک دیگری روبرو کند.

ممنوعیت سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی

رئیسی با اشاره به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برای تعطیلات نوروز گفت: بر اساس مصوبه ستاد، سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی کاملا ممنوع است و در سایر شهر‌ها که وضعیت زرد و آبی دارند با رعایت شیوه نامه‌های بسیار سختگیرانه می‌توانند سفر‌های ضروری را انجام دهند.

او در خصوص سفر با قطار و هواپیما تصریح کرد: سفر با قطار و هواپیما فقط با انجام تست کرونا و منفی شدن جواب آن ممکن خواهد بود و بدون انجام تست کرونا از سفر افراد ممانعت خواهد شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا یادآور شد: توصیه ما این است که از سفر کردن در ایام عید اجتناب شود برای اینکه تردد‌ها و تجمع‌ها و رعایت نکردن دستورالعمل‌ها قطعا ما را با پیک دیگری روبرو خواهد کرد.

رئیسی ادامه داد: ویروس جهش یافته کرونا قدرت سرایت بالایی دارد، اگر از استانی به استان دیگر جابجا شود قطعا می‌تواند آن استان را درگیر کند و اگر این سفر‌ها انجام شود، وضعیت استانی که با ثبات است را بد خواهد کرد و پیک جدیدی شکل می‌گیرد.

نوروز ۱۴۰۰ سفر به گیلان ممنوع

روند رو به کاهش کرونا در استان‌های شمالی/ سفر‌های نوروزی و نگرانی‌ها از بازگشت وضعیت قرمز

محمود قاسم نژاد، جانشین رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونای گیلان نیز دیشب در ارتباط تصویری با خبر ۲۰ شبکه باران گفت: نوروز امسال سفر به گیلان ممنوع است.

او افزود: طبق مصوبه ممنوعیت سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی در ستاد مدیریت و مقابله با کرونای کشور؛ گیلان هم جزء استان‌هایی است که نوروز امسال سفر به آن ممنوع شده است.

جانشین رئیس ستاد کرونای گیلان با اشاره به اینکه ویروس جهش یافته در اکثر مناطق و استان‌های کشور مشاهده شده است، اظهار داشت: بنابراین لازم است در ایام پیش رو نیز همچنان رعایت فاصله گذاری، حفظ بهداشت فردی و اجتماعی و ضدعفونی کردن دست‌ها با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

قاسم نژاد با بیان اینکه شهروندان باید دورهمی‌ها و رفت و آمد در ایام نوروز را تعطیل و به زمانی بعد از کرونا موکول کنند، از هموطنان خواست: در ایام عید به استان گیلان سفر نکنند.

او با اشاره به اینکه انتظار داریم هموطنان سفر‌ها را به زمان بهتری موکول کنند، تصریح کرد: در حال حاضر گیلان شرایط خوبی دارد لذا هموطنان با سفر نکردن به این استان و شهروندان با رعایت جدی دستور العمل‌ها سبب استمرار این روند و کنترل و کاهش شیوع کرونا در استان گیلان شوند.

آخرین وضعیت کرونا در گیلان

روند رو به کاهش کرونا در استان‌های شمالی/ سفر‌های نوروزی و نگرانی‌ها از بازگشت وضعیت قرمز

آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز روز گذشته گفت: در حال حاضر ۳۲۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که حال ۷۵ نفر از آنها وخیم است.

او با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بهترین راه قطع چرخه انتقال ویروس کرونا است، از مردم خواست: از سفرهای غیرضروری به گیلان و تردد‌های بین شهری و درون استانی پرهیز کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.