رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

اگر دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی نگیریم روز‌های سختی را خواهیم داشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: اگر دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی نگیریم احتمال تغییر وضعیت شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری به نارنجی و قرمز وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: اگر سیر شیوع بیماری کرونا در هفته جاری کاهشی باشد می‌توان به گذر از بحران طی روز‌های آتی امیدوار بود و در صورت صعودی بودن شیب منحی شیوع بیماری، روز‌های سختی را در پیش رو خواهیم داشت لذا این هفته، استان روز‌های سرنوشت سازی را پشت سر می‌گذارد.

او افزود: علی رغم ممنوعیت تردد از شهر‌های قرمز و نارنجی به عنوان مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، همچنان شاهد حضور مسافران و خودرو‌هایی از استان خوزستان در نقاط مختلف استان هستیم.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: اگر چه بر اساس مقررات ستاد ملی مقابله با کرونا تنها یکی از شهرستان‌های استان اصفهان قرمز و حائز شرایط منع تردد است، ولی از شهروندان این استان و هم استانیان تقاضا می‌شود از تردد بین این دو استان خودداری کنند.

او ادامه داد: علی رغم تلاش شبانه روزی مسئولین و متولیان و اعمال محدودیت تردد، یکسری مبادی غیر رسمی ایجاد و تردد‌ها از این مبادی در حال انجام است و بعضا مواردی از مراجعه بیماران مشکوک و مبتلای قطعی از استان خوزستان به مطب‌ها و مراکز درمانی این استان گزارش می‌شود که به شیوع بیماری کرونا و احتمال انتشار نوع جهش یافته ویروس در استان دامن می‌زند.

شیرانی گفت: در چنین شرایطی احتمال تغییر وضعیت شهرستان‌های استان به نارنجی و قرمز وجود دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.