افزایش ۱۳ درصدی حجم آب دریاچه سد مهاباد

رئیس امور آب مهاباد گفت: حجم آب پشت سد این شهر به ۱۴۱.۵ میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

رضا جهین رئیس امور آب مهاباد در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در حال حاضر حجم آب پشت سد این شهرستان ۲۳ میلیون مترمکعب  بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

جهین افزود: در حال حاضر تراز سد مهاباد به یک‌هزار و ۳۵۲ متر از سطح دریا‌های آزاد رسیده که این مقدار حدود ۲ متر و نیم بیشتر از تراز سد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

او با بیان اینکه هم‌اکنون حجم ورودی آب به سد مهاباد به ۱۹.۵ مترمکعب بر ثانیه رسیده، ادامه داد: دبی خروجی آب از سد این شهرستان هم ۰.۸ متر مکعب بر ثانیه است که از این میزان ۰.۶ (شش دهم) متر مکعب برای مصرف شرب و صنعت است.

رئیس اداره امور آب مهاباد با بیان اینکه در سال آبی جاری ۲۹۱ میلی‌متر بارندگی در ایستگاه باران‌سنجی سد مهاباد ثبت شده، اضافه کرد: این در حالی است که نظیر سال گذشته در این مدت ۱۹۶ میلی متر بارندگی در این ایستگاه ثبت شده بود.

جهین همچنین از شهروندان خواست نسبت به رعایت نظافت اطراف سد و جلوگیری از آلودگی آب در بالادست سد حساس باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق شماره تماس ۴۴۴۲۲۲۲۰۸۱ بلافاصله مراتب را به اداره اطلاع دهند.

او از تشدید برخورد با متصرفان حاشیه دریاچه سد مهاباد خبرداد و گفت: با تشکیل "کارگروه رفع تصرفات" در این شهرستان با متصرفان حاشیه دریاچه سد مهاباد برخورد‌های قانونی تشدید خواهد شد.

رئیس امور آب مهاباد گفت: تمام باغ‌های احداث شده در فاصله ۱۵۰ متری بستر سد مهاباد غیر قانونی بوده و هیچ مجوزی تحت عنوان کاربری باغ در اطراف این دریاچه صادر نشده است.

انتهای پیام/ه

برچسب ها: محیط زیست ، امور آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.