تیغ تیز کرونا زیر گلوی صنایع دستی

کرونا شرایط بازار را برای عرضه محصولات صنعتگران برهم زده، اما تلاش شده از طریق فضای مجازی بخشی از این خلأ جبران شود.

عباس زاده معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا ضربه مهلکی را بر بازار تولید و فروش صنایع دستی استان وارد کرده است، گفت: تعداد غرفه‌های بازارچه‌های صنایع دستی استان در سال های گذشته به ۵۰۰ غرفه می‌رسید که شیوع کرونا باعث رکود و تعطیلی آن‌ها شد.

او افزود: متوقف شدن فعالیت این غرفه‌ها به ویژه در نوروز پارسال و پس از آن منع برگزاری نمایشگاه‌ها در طول سال خسارات زیادی را به صنعتگران وارد کرد.

عباس زاده بیان کرد: صنعتگرانی که با فضای مجازی آشنا بودند توانستند از ظرفیت خوب این فضا در زمان شیوع کرونا بهره بگیرند و از متوقف شدن کامل کسب و کارشان جلوگیری کنند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی بازاریابی و دوره آموزشی بسته بندی ویژه شاغلین صنایع دستی استان از جمله اقداماتی است که برای بازاریابی صنایع دستی انجام شده است.


بیشتر بخوانید


او اظهار کرد: برای حمایت از صنعتگران استان، نمایشگاه ملی مجازی صنایع دستی در آذرماه امسال با مشارکت هنرمندان برگزار شد.

تازیانه چشم بادامی‌ها بر تن صنایع دستی استان

عباس زاده معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: حضور پررنگ محصولات صنایع دستی چینی در بازار و فقدان نشان تجاری و بسته بندی مناسب از جمله مشکلاتی است که بازار تولید و فروش صنایع دستی با آن دسته و پنجه نرم می‌کند.

او افزود: گرانی روز افزون مواد اولیه و صادرات بی رویه آن به خارج از کشور به صورت چمدانی، عدم وجود گمرک تخصصی یا پایانه صادراتی در همه استان‌ها، ورود بی رویه کالا‌های قاچاق در حوزه صنایع دستی از جمله عواملی است که محاسبه میزان ارزآوری حاصل از فروش این محصولات را دچار اختلال کرده است.

عباس زاده بیان کرد: فقدان سرمایه گذار، فقدان مطالعات بازارشناسی و بازاریابی، عدم وجود صندوق حمایتی و عدم وجود شرکت‌های دانش بنیان در حوزه صنایع دستی بخشی از مشکلات موجود در این حوزه است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
کرونا زود بره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
کاش مسئولان بيشتر به فکر هنرمندان و کسب و کار هايي ک اسيب ديده باشن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
صنایع دستی خراسان جنوبی زبان زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
تو رو خدا هنرمندان صنایع دستی رو دریابید...مردم کمتر با خرید مجازی آشنا هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
لعنت ب کرونا
آخرین اخبار