۶ شهر سیستان و بلوچستان در صدر گرمترین شهرهای کشور

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته شش شهرسیستان و بلوچستان در صدر فهرست گرمترین شهر‌های کشور قرار گرفتند.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمود دیانتی معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در این بین زرآباد با دمای ۳۶.۸ درجه سلسیوس گرمترین شهر کشور بوده است که دمای آن نسبت به شبانه روز قبل آن تغییری نداشته است. این در حالی است که روز جمعه بیشینه دمای استان در شهر راسک به ۳۸ درجه سلسیوس رسید که این دمای در سال‌های اخیر کم سابقه بوده است.

او افزود: به طور کلی در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای ۱۵ شهر استان به بیش از ۳۰ درجه سلسیوس رسیده است و فقط شهر‌های زاهدان، خاش و نصرت آباد دمای کمتر از ۳۰ درجه داشته اند.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی استان در ادامه از وقوع کاهش دمای موقتی در برخی مناطق نیمه شمالی استان خبر داد و گفت: بامداد امروز کمینه دمای هوای زاهدان به ۶.۸ درجه سلسیوس بالای صفر رسید که نسبت به دیروز در همین زمان حدود ۱۱ درجه کاهش یافته است.

دیانتی اضافه کرد: کاهش دمای امروز زاهدان موقتی است و به دلیل تشدید جریانات شمالی روی داده است که انتظار می‌رود رفته رفته از نیمه هفته مجدد روند افزایش دما در استان شروع می‌شود.

او تاکید کرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی از سه شنبه در سطح استان و چهارشنبه در نواحی جنوبی وزش باد به نسبت شدید رخ می‌دهد که در نقاط مستعد همراه با خیزش گردوخاک خواهد بود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار