اعطا:

مجموعه تئاترشهر وضعیت مناسبی ندارد

عضو شورای شهر تهران گفت: تئاتر شهر، خانه اهالی تئاتر است و نمی‌توان نسبت به آن بی تفاوت بود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطا عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار کرد: متاسفانه مجموعه تئاتر شهر و محوطه آن وضعیت مناسبی ندارد همچنین در هفته‌های اخیرگلایه‌هایی از سوی هنرمندان تئاترشهر در انتقاد از وضعیت نامناسب محوطه تئاتر شهر مطرح شده است؛ تئاتر شهر، خانه اهالی تئاتر است و وقتی هنرمندان از فضای ناامن و ناایمن پیرامون این خانه از مدیریت شهری گلایه می‌کنند، نمی‌توان نسبت به آن بی تفاوت بود.

وی ادامه داد: محوطه تئاتر شهر، رها شده است. تصویر غم انگیزی که از این ساختمان مهم شهر که معماری کم نظیری هم دارد، در ایام کرونا، در کمال تأسف بی شباهت به ساختمان‌های متروک نبوده است و محوطه پیرامون آن بی شباهت به یک فضای بی دفاع شهری نیست، وقتی فضای شهری بی رونق می‌شود، ظرفیت‌های ناامنی و ناایمنی در آن افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: حصارکشی، ارتباط شهروندان و هنرمندان را مخدوش می‌کند. توجه کنیم که اصلاً مکان یابی این ساختمان در این نقطه از شهر، و طراحی آن با این ایده که در یک فضای شهری واقع شود، پیام روشنی دارد. پیام آن این است که باید بین فضای شهری و شهروندان با هنر و اهالی هنر ارتباط مستمر وجود داشته باشد. ایجاد دیوار و حصار، چه به لحاظ کارکردی و چه به لحاظ نمادین، مخدوش کردن ارتباط شهروندان و اهالی هنر است.

اعطا گفت: آنچه مرجع سیاستگذاری و رویکرد ما در اداره شهر است، طرد نکردن همه شهروندان در سیاست‌ها و اقدامات است. اصلی غیرقابل معامله و غیرقابل انکار که نمی‌توان به بهانه مطالعه و مطالبه تعداد محدودی از ذی نفعان آن را کم اهمیت جلوه داد. شهری برای همه، یعنی پاسداشت حقوق همه ذی‌نفعان در تمام وجوه سیاستی ما و نه انکار حق بسیاری به بهانه برخی سهل انگاری‌ها در مدیریت، بهره برداری و حفاظت آنچه به عنوان فضای شهری به همه شهروندان تعلق دارد.

عضو شورای شهر بیان کرد: محدوده چهارراه ولیعصر متعلق به همه شهروندان است، حتی کودکانی که هنوز به سن بهره بردن از ساحت هنر نرسیده‌اند؛ فضای عمومی را باید مدیریت کرد و نمی‌شود با توجیه ایمنی و امنیت در اولین قدم به حصارکشی و دیوارکشی فکر کرد. ابراز داشت: رویکرد عمومی ما در شورا توسعه فضا‌های شهری است. مصوبات شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با فضا‌های شهری را اگر مرور کنیم، سیاست توسعه فضای عمومی شهر در آن‌ها با جدیت دنبال شده است.

اعطا یادآور شد: در دی ماه امسال تعدادی از اهالی تئاتر در برابر مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و یکی از مطالبات اصلی آنها، رفع خسارت‌های ناشی از کرونا بود. در ایام کرونا که عملاً هنر نمایش تعطیل شده است، طبیعی است که هنرمندان گرامی اهل تئاتر در مضیقه قرار می‌گیرند. حالا در آستانه بهار، چرا از فضای عمومی تئاتر شهر برای اجرای تئاتر استفاده نشود؟ با برنامه ریزی و مدیریت اجرای تئاتر در فضای عمومی، حتماً به میزان قابل توجهی این مجموعه امن و ایمن می‌شود و حتماً شهروندان هم استقبال می‌کنند. حتماً بافت اجتماعی این نقطه که قلب فرهنگی هنری شهر است، به وضعیت مناسبی برمی گردد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر ، تئاتر شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار