پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی، اولویت است

رئیس ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی خراسان شمالی گفت: بیشتر جرائم انتخاباتی به علت نا آگاهی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  حجت الاسلام جعفری رئیس ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان گفت: انتخابات ریاست جمهوری مهمترین انتخابات کشور است چرا که موجب انتخاب ریاست قوه مجریه و بازویی اجرایی نظام است.


بیشتر بخوانید 


رئیس کل دادگستری استان افزود: انتخابات ۱۴۰۰ بسیار حساس‌تر است و باید سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت حداکثری را در پی داشته باشد و در ۳ مرحله قبل، حین و پس از انتخابات، ستاد پیشگیری از انتخابات نظارت و برخورد می‌شود.


رئیس ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان گفت: پیشگیری، از اولویت‌ها باید باشد چرا که اکثر جرائم به علت نا آگاهی است که می‌شود با تذکر و ارشاد جلوگیری شود.

انتخابات نیاز به شور و هیجان دارد، اما باید مراقبت شود این هیجان از حدود خارج نشود.

جعفری گفت: یکی از مصادیق مهم مجرمانه در انتخابات، استفاده از بیت المال، امکانات، تجهیزات و منابع دولتی است، به هر اندازه، چه برای ادارات دولتی یا نهاد‌های وابسته دولتی که از منابع و بودجه و امکانات دولتی استفاده می‌کند.

او از مردم خواست اگر تخلفی مشاهده کردند با دادگستری در میان بگذارند چرا که مردم نقش اساسی در این بخش دارند.

رئیس کل دادگستری استان افزود: تعهد می‌کنم کمتر از ۴۸ ساعت در دستور کار قرار دهیم. دادگستری خراسان شمالی شعبه خاص این موضوع را تعیین کرده و پرونده‌های انتخاباتی خارج از نوبت بررسی می‌شود.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.