انتخابات مظهر اراده مردم است/ اتحاد و همبستگی مردم در انتخابات تجلی می‌یابد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران مظهر اراده مردم است و اداره امور کشور متکی بر اراده و آرای مردم صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه،  علی مصطفوی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی روز یکشنبه هفدهم اسفندماه در نشست فرمانداران استان با اشاره به برگزاری انتخابات مختلف در کشور، گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران مظهر اراده مردم است و اداره امور کشور متکی بر اراده و آرای مردم صورت می‌گیرد.

او انتخابات را فرصتی برای اتحاد و همبستگی مردم ایران دانست و گفت: قانون انتخابات در کشور قانونی پویا است و اگر مردم و مجریان انتخابات به وظایف قانونی خود در مورد انتخابات استفاده کنند، انتخابات به فرصتی برای اتحاد و همبستگی مردم تبدیل خواهد شد و ما شاهد حضور مردم در پای صندوق‌های رای خواهیم بود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی مشارکت حداکثری، قانونمداری، امانتداری و بی طرفی را چهار اصل مهم انتخابات عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش می‌کنیم با رعایت این اصول، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنیم.

او با اشاره به زندگی مسالمت آمیز پیروان اقوام و ادیان مختلف در آذربایجان غربی، این استان را رنگین کمان ادیان و اقوام دانست و گفت: استکبار جهانی در کمین است این فرصت را به عنوان یک تهدید در کشور معرفی کند و این درحالی است که پیروان ادیان و اقوام مختلف در آذربایجان غربی با اتحاد و همبستگی در کنار هم توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کنند.

علی مصطفوی در ادامه با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در کشور در خردا ماه ۱۴۰۰، گفت: انتخابات شورا‌های اسلامی شهر در ۴۸ شهر و شورا‌های اسلامی روستا در ۲۱۷۲ روستای استان برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به آمادگی استان برای برگزاری این انتخابات، گفت: برای اخذ آرای مردم در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا ۳ هزار رو ۵۱۲ شعبه اخذ رای و برای انتخابات ریاست جمهوری ۲ هزار رو ۹۶۲ شعبه اخذ رای در استان پیش بینی شده که بعد از تصویب هیات‌های اجرایی نهایی می‌شوند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور و احتمال پایدار بودن این شرایط در زمان انتخابات و روز رای گیری نیز گفت: تدابیر لازم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این ایام توسط وزارت کشور اندیشیده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.