عملیات حفاری آخرین فاز پارس جنوبی با جدیت ادامه دارد

مدیرعامل گروه پتروپارس گفت: با وجود شرایط ناپایدار زمستانی در خلیج فارس، حفاری فاز ۱۱ پارس جنوبی با جدیت و بدون وقفه ادامه دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمیدرضا مسعودی مدیرعامل گروه پتروپارس بیان کرد: عملیات حفاری فاز ۱۱ پارس جنوبی از ۲۴ آذر آغاز شده است و با وجود شرایط جوی نامساعد و ناپایدار زمستانی در خلیج فارس، با جدیت و بدون وقفه ادامه دارد.

او ادامه داد: تاکنون چهار هزار و ۱۸۰ مترعملیات حفاری روی چاه‌های فاز ۱۱ انجام گرفته است.

مدیرعامل گروه پتروپارس افزود: به‌منظور دستیابی به تولید زودهنگام گاز از آخرین فاز پارس جنوبی، حفاری‎ها در دو مرحله انجام می‎شود؛ در مرحله نخست یک چاه توصیفی و سه چاه تولیدی، حفاری و تکمیل می‎شود و در ادامه پس از نصب سکوی تولیدی، هشت چاه دیگر حفاری و تکمیل خواهند شد.


بیشتر بخوانید


مسعودی عنوان کرد: نصب لوله‎های هادی و سیمان‌کاری حفره ۳۲ اینچ ۱۲ حلقه چاه و همچنین نصب لوله جداری و سیمان‌کاری حفره ۲۴ اینچ سه حلقه چاه تکمیل شده و عملیات حفاری حفره ۲۴ اینچ چاه چهارم آغاز شده است.

او تاکید کرد: ملاک عمل پتروپارس استفاده حداکثری از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی است و تاکنون صددرصد قرارداد‌های مطالعات اولیه و سرویس‎های عمومی، ۵۰ درصد خرید‌های زیرسطحی و روسطحی و صددرصد قرارداد پیمانکاران زیرسطحی و روسطحی با شرکت‎ها و تأمین‎کنندگان داخلی بسته شده و به اشتغال‌زایی حدود ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و حدود دو هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم انجامیده است.

فاز ۱۱ پارس جنوبی به عنوان آخرین فاز طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی، پس از خروج شرکت‌های توتال فرانسه و شاخه بین‌المللی شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‌پی‌سی‌آی) به‌ علت تحریم به‌طور کامل به شرکت پتروپارس سپرده شد.

 هدف از اجرای این طرح، تولید روزانه دو میلیارد فوت مکعب گاز است.

طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در ۲۴ فاز طراحی شده است.

انتهای خبر/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.