هتل میقات الرضا طبس چشم به راه سرمایه گذار

مدیر موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی گفت: هتل میقات الرضا طبس چشم به راه سرمایه گذار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام عطاران مدیر موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه طبس در خصوص بلاتکلیفی و طولانی مدت شدن احداث هتل میقات الرضا گفت: این پروژه هزینه سنگینی دارد و با وجود شرایط اقتصادی فعلی ادامه روند هتل برای آستان توجیه ندارد لذا در صورت اعلام آمادگی سرمایه گذار در این زمینه، موضوع قابل دفاع خواهد بود.

او افزود: در صدد هستیم تا با فروش هتل و تبدیل به احسن کردن مجموعه و یا با جذب سرمایه گذار موضوع را حل کنیم.

حجت الاسلام عطاران در خصوص جابه جایی مسئولیت مساجد بین راهی که پیش از این با موسسه بقاع متبرکه بود، اظهار کرد: واگذاری مسئولیت مساجد به بنیاد کرامت خیلی صحیح نبوده و در آینده ممکن است آستان به این نتیجه برسد که بهتر است در حوزه فرهنگی باشد.

مدیر موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی در رابطه با ایجاد دانشگاه رضوی در طبس نیز عنوان کرد: در این خصوص نامه نگاری‌هایی شده و پس از رفع موانع فنی کار، پیگیر تأسیس آن خواهیم بود.


بیشتر بخوانید


قاسم زاده معاون موسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی با اشاره به واگذاری قطعاتی از زمین‌های شهرک مجاور آستان مبارک گفت: این زمین ها کاربری مسکونی نداشته و در طرح اولیه شهرک به عنوان بوستان محله‌ای و فضای فرهنگی تعریف شده بود اما اکنون با وجود دریافت هزینه‌های آماده سازی، به مزایده گذاشته شده است.

او افزود: طرح جامع شهر در سال ۹۴ تصویب شده و تغییر کاربری‌هایی انجام شده است. در نزدیکی مدرسه صدرا زمینی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع برای فضای سبز در نظر گرفته شده و در این تحولات زمین‌های مذکور به مسکونی تغییر کاربری شده اند.

قاسم زاده در خصوص مسجد رضوانشهر نیز بیان کرد: برابر مقررات آستان قدس، زمینی در این شهرک برای مسجد تعریف شده، اما باید هیئت امنایی به واحد موقوفات آستان قدس معرفی شود تا مشخص شود این مسجد چگونه و توسط چه کسی یا کسانی قرار است احداث شود.

معاون موسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی همچنین در خصوص ضعیف بودن اینترنت در فضای آستان مبارک امامزاده گفت: در مکاتباتی که با مخابرات داشته ایم مشخص شد امسال تنها بودجه یک دکل مخابراتی به طبس اختصاص داده شده و این یک مورد نیز در محدوده دانشگاه آزاد نصب شده است.

او با بیان اینکه امسال موسسه بقاع بیشترین جذب اعتبار را در میان موسسات سازمان علمی فرهنگی داشته است، ادامه داد: امسال توانستیم ۸۸ درصد بودجه‌ای که پیش بینی شده بود را تأمین کنیم.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار