واکنش انگلیس به آزادی زاغری

وزارت امور خارجه انگلیس در واکنش به خبر آزادی مجرم امنیتی در ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه انگلیس بیانیه‌ای در واکنش به خبر آزادی نازنین زاغری منتشر کرد.

در متن این بیانیه که در پایگاه اینترنتی وزارت خارجه انگلیس منتشر شده، ادعا شده است: دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس گفت ما از باز شدن پابند نازنین زاغری راتکلیف استقبال می‌کنیم، اما ایران همچنان او را در شرایط غیرقابل تحمل قرار می‌دهد. او باید آزاد شود تا بتواند نزد خانواده اش در انگلیس برگردد. ما برای رسیدن به این امر هر آنچه بتوانیم انجام خواهیم داد. 

در ۲۶ خردادماه سال ۱۳۹۵ نازنین زاغری راتکلیف تبعه ایرانی-انگلیسی به اتهام اخلال و شبکه‌سازی برای اجرای اهداف بیگانگان در ایران بازداشت شد. از روز بازداشت وی، انگلیسی‌ها چه رسانه‌ها و چه دیپلمات‌های این کشور با «بی‌گناه» دانستن او تلاش زیادی برای آزادی وی انجام دادند.

رسانه‌ها و مقامات انگلیسی در حالی تلاش داشتند نازنین زاغری را فردی بی‌گناه نشان دهند که «بوریس جانسون» نخست وزیر فعلی و وزیر خارجه سابق این کشور اواخر سال ۲۰۱۷ در پارلمان انگلیس در توضیح پرونده نازنین زاغری گفت که این فرد برای آموزش خبرنگاران به ایران سفر کرده بود.

پیش از این گاف بزرگ جانسون، مقامات انگلیس تأکید می‌کردند سفر نازنین زاغری به ایران تفریحی و شخصی بوده است.

دولت انگلیس پیش از این «نازنین زاغری» را تحت «حمایت دیپلماتیک» قرار داد تا از این طریق فشارها را برای آزادی او افزایش دهد.

نازنین زاغری به دلیل جرایم امنیتی در ایران محاکمه و به ۵ سال زندان محکوم شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار