مشاور وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

رشد ۳.۲ درصدی کشت گندم دیم در سال زراعی ۹۹

اسفندیاری پور گفت: امسال دو میلیون و ۶ هزار هکتار گندم آبی و چهار میلیون و ۱۵۶ هزار هکتار گندم دیم در کشور کشت شد که کشت دیم ۳.۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل اسفندیاری پور مشاور وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: برنامه کشت گندم در امسال در مجموع ۶ میلیون هکتار پیش بینی شد که از این میزان دو میلیون هکتار گندم آبی و چهار میلیون هکتار گندم دیم بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی ۹۷-۹۶ سطح زیر کشت مشابه امسال بود، بیان کرد: در سال زراعی ۹۷-۹۶، کل ارتفاع بارش کشور حدود ۱۶۷ میلی‌متر و میزان مساحت آبیاری پنج میلیون و ۲۴۰ هزار هکتار بود و در سال جاری نیز پنج میلیون و ۱۷۰ هزار هکتار آبیاری شده که تقریبا مشابه سال ۹۶ است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی درباره مبارزه با آفات و بیماری‌ها افزود: در استان خوزستان حدود ۳۶ هکتار مبارزه با بیماری‌ها را شروع کردیم، همچنین هماهنگی لازم برای حمل کمباین‌ها به این استان برای برداشت کلزا و گندم انجام شده است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: سن زدگی در سال‌های گذشته روند رو به کاهش داشت و در سال گذشته به ۰.۳ درصد رسید و امسال مشابه سال گذشته کنترل خواهد شد.

اسفندیارپور با بیان اینکه از اوایل بهمن مبارزه با سن زدگی در کشور شروع شده و این روند ادامه خواهد داشت افزود: دستورالعمل خرید گندم و دانه‌های روغنی به شرکت بازرگانی دولتی ابلاغ شده و تفاوت زیادی با سال گذشته ندارد.

 طبق پیش بینی وزارت جهاد کشاورزی امسال ۱۴ میلیون تن گندم در کشور تولید می‌شود.سال گذشته نزدیک هشت میلیون تن گندم توسط دولت خرید تضمینی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار