ایرانی:

در تائید و رد صلاحیت‌ها نباید سلیقه‌ای عمل کرد/ تبلیغات شوراها فقط در فضای مجازی

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: در تائید و رد صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات نباید سلیقه‌ای عمل کرد بلکه باید براساس قانون و مستند اقدام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، محمد تقی ایرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: مردم با حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در خرداد سال آینده مانند دوره‌های گذشته، دموکراسی ایرانی را به رخ جهانیان می‌کشند.

او تاکید کرد: حضور آگاهانه مردم در عرصه انتخابات، امانتداری، حق‌الناس بودن رای مردم، درمان درد‌های مزمن جامعه و تقویت اقتدار و عزت کشور همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: کسانی که با دادن کد اشتباه باعث دلسردی مردم می‌شوند در مسیر مردم، آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب حرکت نمی‌کنند و این افراد باید بدانند که مردم از آگاهی و بلوغ سیاسی لازم برخوردارند و درست را از نادرست به خوبی تشخیص می‌دهند.

۲۰ اسفند زمان ثبت نام از داوطلبان انتخابات شورا‌های شهر

ایرانی با اشاره به انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: هرچند وجود برخی آفت‌ها و نارسایی‌ها باعث بروز برخی تخلف‌ها در شورا‌ها شده‌است، اما می‌توان با انتخابی آگاهانه افراد شایسته‌ای را برای سیاست‌گذاری شهر و روستا انتخاب کرد.

او، با اشاره به اینکه ۲۰ اسفند زمان ثبت نام از داوطلبان انتخابات شورا‌های شهر است، عنوان کرد: داوطلبان با مراجعه به فرمانداری‌ها، مدارک خود را تحویل دهند و با گرفتن کد رهگیری ثبت نام خود را قطعی کنند.


بیشتر بخوانید


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر درباره تائید صلاحیت‌ها نیز گفت: در تائید و رد صلاحیت‌ها نباید سلیقه‌ای عمل کرد بلکه باید براساس قانون، مراجع چهارگانه و مستند اقدام کرد.

ایرانی به داوطلبان اطمینان داد که هیات‌های اجرایی مدافع صلاحیت آن‌ها هستند و تلاش می‌شود آبروی آنان حفظ شود. همچنین هیات‌های نظارت نیز در عرصه انتخابات حضور جدی خواهند داشت.

نصب عکس و پوستری در معابر ممنوع

او افزود: داوطلبان شورا‌های اسلامی شهر و روستا یک هفته فرصت تبلیغات انتخابات را از طریق فضای مجازی دارند و در این مدت حق نصب هیچ عکس و پوستری در معابر را ندارند. در انتخابات ریاست جمهوری نیز تبلیغات به مدت دو هفته از طریق صداوسیما و فضای مجازی صورت می‌گیرد و برگزاری هرگونه تجمع، تبلیغات خیابانی و راه اندازی کاروان‌های انتخاباتی در شهر و روستا ممنوع است.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر درباره سفر‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هم بیان کرد: این داوطلبان هنوز ستادی ندارند و برای سفر به شهر‌های مختلف و برخی امور حفاظتی باید درخواست بدهند تا روال قانونی طی شود.

اجازه فعالیت تبلیغاتی زود هنگام داده نمی‌شود

ایرانی تاکید کرد: اجازه هیچ فعالیت تبلیغاتی زود هنگام به هیچ کس داده نمی‌شود و همه ملزم به رعایت قانون هستند. تکرار تخلف‌ها می‌تواند در رد صلاحیت افراد تاثیر گذار باشد.

او افزود: شفافیت هزینه‌های انتخاباتی همیشه مورد نظر مردم و دولت بوده و در این زمینه لایحه‌ای تنظیم و به مجلس ارسال شده‌است، اما هنوز این لایحه تصویب نشده است. البته ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی با رصد دقیق، با اینگونه تخلف‌ها برخورد می‌کند.

داوطلبان به شعور مردم احترام بگذارند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ادامه داد: مردم هوشیارتر از این هستند که برخی از افراد بتوانند با رفتارها، حرکت‌ها و هزینه‌های غیر متعارف رای آنان را جمع کنند. داوطلبان باید به شعور مردم احترام بگذارند و با بداخلاقی فضای ناسالمی را برای انتخابات فراهم نکنند.

افزایش شعبه‌های رای گیری

ایرانی گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا تعداد شعبه‌های رای گیری انتخابات شورا‌های شهر و روستا از ۸۳۶ شعبه در سال ۹۶ با ۱۰.۲۱ درصد افزایش به ۸۴۲ شعبه و تعداد صندوق‌های رای گیری انتخابات ریاست جمهوری نیز از ۹۶۱ شعبه با ۱۶.۰۶ درصد به ۹۲۸ صندوق افزایش یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ادامه داد: مردم استان بوشهر باید برای ۴۳۷ شورا هزار و ۴۹۳ عضو انتخاب کنند که از این تعداد ۲۱۰ عضو در قالب ۴۰ شورای شهر و هزار و ۲۸۳ عضو در قالب ۳۹۷ شورای روستایی انتخاب می‌شوند.

ایرانی عنوان کرد: دشتستان با ۱۰۶ شورا و ۳۶۸ عضو شورا بیشترین تعداد شورا‌های شهر و روستا و کنگان با ۱۲شورا و ۴۸ عضو کمترین تعداد شورا‌ها را در استان بوشهر دارند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.