استاندار چهارمحال و بختیاری:

در توسعه شهر‌ها به تقسیمات کشوری توجه جدی شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در توسعه شهر‌ها به تقسیمات کشوری توجه جدی شود و بدون مصوبه نباید محدوده شهری کاهش یا افزایش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به کوهستانی بودن استان در کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط‌زیست اظهار داشت: تثبیت، درجاسازی و پایدارسازی روستا‌های در معرض خطر استان با سرعت اجرایی شود.

او افزود: طرح درجاسازی روستا‌های آبیدک و منارجان شهرستان لردگان و روستا‌های خویه و دره شیخ‌عالی شهرستان کوهرنگ تصویب شده است و باید تسریع در روند اجرای آن انجام شود.


بیشتر بخوانید


عباسی با اشاره به لزوم تصویب طرح‌ها براساس ضوابط قانونی اضافه کرد: در توسعه شهر‌ها به تقسیمات کشوری توجه جدی شود و بدون مصوبه نباید محدوده شهری کاهش یا افزایش یابد.

او ادامه داد: صدور مجوز برای طرح‌های اشتغالزایی و عمرانی به صورت کلی باشد تا درصورت تغییر مدیریت‌های احتمالی، مشکلی برای سرمایه‌گذاران طرح‌ها ایجاد نشود.

رسول شهبازی معاون روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: مطالعات ۴۷ روستای در معرض خطر استان به پایان رسیده است و برای انجام مطالعات و امکان‌سنجی این روستا‌ها ۳۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

او افزود: در صورت تصویب مطالعات روستا‌های در معرض خطر چهارمحال و بختیاری در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، درجاسازی و یا جابه‌جایی این روستا‌ها وی از تامین اعتبار مورد نیاز، انجام می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.