شهرکرد به استقبال نوروز می‌رود/ نصب ۳۰ المان در آستانه نوروز ۱۴۰۰

شهردار شهرکرد گفت: در راستای زیباسازی شهر و استقبال از بهار تمهیدات لازم توسط مجموعه مدیریت شهری اتخاذ شده و فعالیت‌هایی که برای سلامتی مردم آسیب زا نباشد انجام خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در جلسه هماهنگی ویژه استقبال از بهار اظهار داشت: مردم در شرایط کنونی نیازمند روحیه و نشاط هستند لذا فعالیت‌های مربوط به استقبال از بهار که برای سلامت مردم ضرر نداشته باشد از جمله فضاسازی شهری و گل‌کاری‌ها تعطیل نخواهد شد.

او با بیان اینکه نظافت، رفت و روب و جمع‌آوری پسماند در حال حاضر برای ما اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد، افزود: در جمع‌آوری و دفع پسماند‌ها به ویژه دفع زباله‌های بیمارستانی باید توجه بسیار جدی لحاظ و نخاله‌های ساختمانی جمع‌آوری شوند.


بیشتر بخوانید


عبدالغنی با اشاره به نصب المان‌های نوروزی در شهر اضافه کرد: ۳۰ نقطه شهر در راستای نصب المان‌ها توسط سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و سیما، منظر و فضای سبز شهری پیش‌بینی و بعد از گذراندن چهارشنبه آخر سال نصب آن‌ها انجام می‌شود.

او با اشاره به سرویس‌دهی ناوگان حمل و نقل عمومی ادامه داد: شیفت بندی ناوگان اتوبوس و تاکسی توسط سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر انجام، ناوگان حمل و نقل عمومی و جایگاه‌های سوخت شست و شو و رنگ‌آمیزی ایستگاه‌های اتوبوس در دستور کار قرار گرفته است.

عبدالغنی با بیان اینکه مجوز‌های حفاری و خاک‌برداری صادر نمی‌شود، گفت: در راستای زیباسازی شهر از ۱۵ اسفندماه هیچگونه مجوز حفاری و خاکبرداری در شهر صادر نشده و مصالح ساختمانی جهت ادامه پروژه‌ها از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی در ایام نوروز به ساخت و ساز مشغول می‌شوند بنابراین مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری باید با جدیت با این افراد برخورد کند.

عبدالغنی ادامه داد: ساماندهی دست‌فروشان، رنگ‌آمیزی جداول، لگه‌گیری معابر، گل‌کاری بلوار‌ها و میادین، نظافت سطح شهر و جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی از جمله اقدامات در دستور کار شهرداری است.

او با اشاره به بارندگی‌ها در فصل بهار افزود: تمامی نیرو‌ها به ویژه نیرو‌های خدماتی در بخش‌های مختلف براساس شیفت‌بندی باید در محل کار حاضر و در دسترس باشند و اگر بارندگی‌ها موجب آب‌گرفتگی و ایجاد مشکلات شد سریعا‍ باید مشکل برطرف شود.

عبدالغنی خاطرنشان کرد: در حوزه ترافیک نیز خط‌کشی معابر و آشکارسازی سرعت‌گیر‌ها و سرعت‌کاه‌ها و اصلاح و ترمیم و نصب تابلو‌های راهنمایی در دستور کار مدیریت ترافیک و حمل و نقل قرار گرفته و در حال انجام کار است.

فضاسازی شهری در آستانه نوروز چشمگیرتر شود

فرهاد رئیسی رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در یک سال اخیر مشکلات اقتصادی و ویروس کرونا فشار زیادی را به مردم وارد کرده است بنابراین می‌طلبد مجموعه مدیریت شهری با فضاسازی شهری و ایجاد فضایی شاد و پویا، بخشی از این فشار‌ها را بکاهد.

او گفت: باید تلاش‌ها در تمامی زمینه‌ها ازجمله تنظیف و رفت و روب، مدیریت تردد و ترافیک، فضای سبز، ارتقای کیفی سیما و منظر شهری و.. در راستای افزایش مقبولیت و رضایت‌مندی شهروندان صورت گیرد.

رئیسی شهرکرد تصریح کرد: ساماندهی و زیباسازی فضا‌های شهری موجب ایجاد نشاط و شادی در زندگی شهروندان می‌شود، به همین منظور در آستانه سال نو و در راستای ایجاد فضای بصری مناسب و زیباسازی فضا‌های عمومی اقدامات متعددی در برنامه‌ریزی‌های شهرداری لحاظ و گل کاری و گل آرایی سطح شهر چشمگیرتر از سال‌های گذشته انجام شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.