بهره مندی از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروندگفت: از ظرفیت کانون‌های مساجد برای کمک به رفع مشکلات جامعه بهره‌مند شویم.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،قدرت الله طمیمیان معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ، با تبریک فرا رسیدن سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: خوشبختانه طی ۲ سال گذشته که توانستیم ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد را در این منطقه راه اندازی کنیم و از استان خوزستان مستقل شویم، کانون های این منطقه فعالیت های بسیار گوناگون، مناسب و خدمات خوبی را ارائه کردند.

اوبا اشاره به فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد اروند در ایام اپیدمی بیماری کووید ۱۹ افزود: خوشبختانه در ایامی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده کانون های فرهنگی هنری مساجد با اقداماتی نظیر فعالیت های اجتماعی، برگزاری برنامه ها و مراسمات مختلف و‌ همچنین کمک به نیازمندان در حال خدمت به شهروندان هستند، البته کانون های آبادان و خرمشهر در بحث کمک های مومنانه و دستگیری از خانوارهای نیازمند این مهم را جزء اولویت های خود قرار داده اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند اضافه کرد: امیدواریم در سال آینده نیز کانون های مساجد با برنامه ریزی مناسب یکی از محورهای تمرکز و اولویت فعالیت های فرهنگی ما باشد، تا منشاء خیر برای فعالیت های فرهنگی سطح منطقه آزاد اروند باشیم.

طمیمیان بیان کرد: با توجه به اینکه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مساجد به عنوان یکی از  کانون های توجه در حوزه های مختلف از جمله عبادی، علمی، اجتماعی، فرهنگی و ... قرار گرفتند؛ به همین جهت کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند نیز این مباحث بسیار مهم را در کانون و‌ مسجد مدنظر قرار داده اند.

او به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت فرهنگی جوانان و اقشار مختلف جامعه اشاره کرد و ادامه داد: ما یکی از محورهای اصلی فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در منطقه آزاد اروند را کار فرهنگی بر اساس اقدامات هنری قرار داده ایم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند تاکید کرد: تمام سعی و تلاش ما این است تا در مناسبت ها و مقاطع مختلف از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد برای کمک به حل مشکلات جامعه استفاده و بهره مند شویم.

او فعالیت کانون های فرهنگی هنری در تبیین بیانیه گام‌ دوم انقلاب را بسیار اثر گذار و مهم دانست و یاد آور شد: یکی دیگر از اولویت های فعالیت های فرهنگی ما این است که در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب گام برداریم و یکی از ظرفیت هایی که می شود از طریق آن این اقدامات را عملیاتی کرد همین کانون های فرهنگی هنری مساجد است و در این راستا مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری اروند در حال برنامه ریزی برای این مهم هستند تا بتوانیم در این حوزه نیز مثمرثمر واقع شویم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.