آمادگی وزارت میراث‌فرهنگی برای گسترش روابط ایران و قزاقستان

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزاری برنامه‌های نظیر شب فرهنگی ایران و قزاقستان را زمینه‌ساز ارتباطات پایدار بین دو کشور دانست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  علی اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مراسم شب فرهنگی ایران و قزاقستان به میزبانی استان گلستان گفت: برنامه‌های فرهنگی، چون شب فرهنگی ایران و قزاقستان به میزبانی استان گلستان می‌تواند به شناخت بیشتر ملت‌ها از یکدیگر کمک کند و می‌توان از این فضا برای ارتباطات پایدار و توسعه مودت استفاده کرد.

او افزود: توسعه روابط منطقه‌ای جزو اصول راهبردی دولت جمهوری اسلامی ایران است و برگزاری برنامه‌های فرهنگی مانند شب‌های فرهنگی می‌تواند به‌ویژه در سطح منطقه‌ای به ارتباطات هر چه بیشتر کشور‌ها کمک کند.

مونسان ادامه داد: امیدواریم استان گلستان موفق شود به‌واسطه برنامه شب‌های فرهنگی و تکثر اقوام این منطقه از این ظرفیت به‌خوبی استفاده و با رشد گردشگری به تقویت و تعاملات مردم منطقه کمک کند.

او گفت: وزارت میراث‌فرهنگی برای کمک در راستای تقویت روابط ایران و قزاقستان آمادگی دارد.

مونسان افزود: سالانه میزبان هفته فرهنگی ایران و قزاقستان به میزبانی استان گلستان باشیم و در سال‌های آینده دستاورد‌های این رویداد فرهنگی را برشماریم.

او ادامه داد: در دولت تدبیر و امید بیش از ۴۸۰ هتل و دو هزار و ۲۰۰ واحد بوم گردی به مجموعه گردشگری کشور اضافه‌شده است.

مونسان گفت: تنوع محصولات گردشگری در کشور موضوعی است که در این دولت به آن پرداخته‌شده و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تلاش کرده است تا گردشگری کشور را صرفاً از گردشگری فرهنگی و تاریخی خارج کرده از همه ظرفیت‌های کشور برای توسعه گردشگری استفاده کند.

او افزود: گردشگری منطقه‌ای موضوع بسیار مهمی برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است و تلاش می‌کنیم به‌خصوص در استان‌های مرزی کشور روابط با کشور‌های همسایه را برقرار کرده تا در قالب گردشگری روابط بین ملت‌ها گسترش یابد.


انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.