تشدید بازرسی‌ها از مراکز عرضه کالا در ایام نوروز

همزمان با فرا رسیدن عیدنوروز بازرسی‌های کارشناسان استاندارد از مراکز عرضه کالا در اسطح استان فارس افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی رهنما مدیرکل استاندارد فارس با بیان اینکه این بازرسی‌ها از پانزدهم اسفندماه شروع وتا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت، گفت: کارشناسان استاندارد در طول سال بصورت مداوم از مراکز عرضه و کارخانجات تولیدی استان بازرسی‌های فنی را به عمل می‌آورند وبدلیل شرایط خاص ایام نوروز و خرید بیشتر مردم این بازرسی‌ها در ایام پایانی سال و نیمه اول فروردین ماه امسال بصورت ویژه ادامه خواهد داشت.

او گفت: نظارت بر شیرینی فروشی‌ها و قنادی‌ها با تمرکز بر نظارت براقلام مشمول استاندارداجباری مانند شکر، روغن، آرد و بویژه جعبه‌های شیرینی بصورت خاص در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل استاندارد فارس از مردم خواست مواد غذایی را از مراکز معتبر عرضه خرید کنند واز تهیه مواد غذایی کنار جاده‌ها و یا مراکز غیر مجاز به ویژه آب معدنی و لبنیات خودداری کنند.

رهنما افزود: با توجه به اطلاع رسانی انجام گرفته در صورتیکه در یک مرکز عرضه کالا‌ی غیر استاندارد کشف شود مسئولیت قانونی این تخلف به عهده فروشنده می‌باشد واز مردم در خواست می‌شود در زمان خرید کالا کدده رقمی زیر علامت استاندارد را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال تا بلا فاصله اصالت علامت استاندارد اعلام شود.

او در خصوص استفاده از وسایل شهربازی تاکید کرد بهره برداری از هرگونه وسیله بازی منوط به تائیدیه استاندارد بوده ودر غیر اینصورت بهره برداری از این وسیله جرم محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار