مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری:

مدرسه دانش آموزان اوتیسمی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد فضای آموزشی خاص و متفاوت آموزشی برای دانش‌آموزان با نیاز‌های خاص یک ضرورت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در آیین افتتاح باشگاه پیشکسوتان استان و اهدای تبلت به دانش‌آموزان استثنایی با اشاره به اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی اظهار داشت: این استان در اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی امسال رتبه برتر کشور را کسب کرد.

او افزود: این استان با توجه به مشکلات زیاد از جمله پراکندگی روستا‌ها و سخت گذر بودن مناطق، اما در اجرای طرح سنجش نوآموزان بالای ۱۰۰ درصد پوشش داده است.


بیشتر بخوانید


قائدامینی با اشاره به اینکه ۲۱۰ هزار دانش آموز در استان مشغول تحصیل هستند، گفت: از این تعداد دو هزار و ۸۴۰ دانش‌آموز با نیاز‌های خاص هستند که یک هزار و ۲۶۰ دانش‌آموز نیازمند کمک‌های ویژه‌اند و در مدارس استثنایی مشغول تحصیل هستند.

او ادامه داد: ۳۸۰ دانش‌آموز نیز در مدارس تلفیقی تحصیل می‌کنند و یک‌هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری هستند.

قائدامینی به راه‌اندازی مدرسه با محوریت دانش آموزان دارای اوتیسم با همت خیرین در استان اشاره کرد و افزود: ایجاد فضای آموزشی خاص و متفاوت آموزشی برای دانش‌آموزان با نیاز‌های خاص یک ضرورت است.

او به شیوع ویروس کرونا و تغییر زیست‌بوم آموزشی از آموزش حضوری به مجازی و استفاده از شبکه شاد اشاره و اضافه کرد: با تغییر روش آموزش، محدودیت‌ها و مشکلات زیادی برای دانش‌آموزان به خصوص دانش‌آموزان با نیاز‌های خاص به‌وجود آمد.

قائدامینی با تاکید بر اینکه هیچ روش آموزشی جایگزین آموزش حضوری در مدارس نیست، گفت: دانش‌آموزان استثنایی در کنار آموزش مجازی حداقل هفته‌ای یک‌بار با معلم خود دیدار حضوری دارند و روند آموزشی آن‌ها از طریق حضوری پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار