سئول: پیونگ‌یانگ رویکرد منعطفی در قبال رزمایش مشترک با واشنگتن اتخاذ کند

وزارت اتحاد کره جنوبی اعلام کرد سئول رویکرد منعطف پیونگ‌یانگ را در قبال رزمایش نظامی مشترک این کشور با آمریکا انتظار دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کره جنوبی امیدوار است کره شمالی رویکردی منعطف در قبال رزمایش نظامی مشترک سئول و واشنگتن در پیش بگیرد.

وزارت اتحاد کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد کره جنوبی امیدوار است که کره شمالی نگرشی عالمانه و منعطف نسبت به تمرینات نظامی مشترک سئول با ایالات متحده نشان دهد.

سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی نیز اعلام کرد: با توجه به اینکه از بعد زمان، مقیاس و قالب، تمرینات مشترک به روشی انعطاف پذیر و در حداقل مقیاس انجام می‌شود، سعی خواهیم کرد آن را در مسیری که روند صلح در شبه جزیره کره را حفظ کند، انجام دهیم.

این مقام سئول تاکید کرد انتظار داریم کره شمالی نیز رویکردی خردمندانه و انعطاف پذیر در ارتباط با تلاش‌های ما برای برقراری صلح پایدار و پایدار در شبه جزیره کره نشان دهد.

ستاد مشترک نیرو‌های مسلح آمریکا روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: کره جنوبی و آمریکا تصمیم گرفتند پس از بررسی کامل وضعیت کرونا، رزمایش ترکیبی بهار را از ۸ مارس به مدت ۹ روز به منظور حفظ آمادگی رزمی، هسته‌ای شدن شبه جزیره کره و برقراری صلح انجام دهند.

وزارت وحدت کره جنوبی و برخی گروه‌های مدنی خواستار تعدیل این تمرین نظامی برای کمک به پیشبرد روابط متوقف شده بین دو کره شدند. کره شمالی مدتهاست خواستار توقف چنین مانور‌های مشترک است.

کره جنوبی و آمریکا معمولا تمرینات عمده ترکیبی را دو بار در سال، بهار و تابستان، همراه با تمرینات در مقیاس کوچکتر در طول سال انجام می‌دهند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار