کشف ۴۵۶ کیلو حشیش در فارس/انتقام گیری از مدیران اداری در فضای مجازی

مهم‌ترین حوادث ۱۸ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۱۸ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف ۲ خودرو و کشف ۴۵۶ کیلو حشیش در فارس

فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان نی ریز، ۴۵۶ کیلوگرم حشیش کشف شد.

سردار رهام بخش حبیبی اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان نی ریز با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، از تردد ۲ دستگاه خودرو حامل مواد مخدر در محور سیرجان- نی ریز مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او تصریح کرد: مأموران انتظامی به محور مورد نظر اعزام و پس از کنترل نامحسوس خودرو‌های عبوری، ۲ دستگاه خودرو زانتیا و پیکان را در این خصوص شناسایی و دستور ایست دادند که رانندگان این خودرو‌ها بدون توجه اقدام به فرار کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس اضافه کرد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، قاچاقچیان که عرصه را بر خود تنگ می‌دیدند، ضمن رها کردن خودروها، با استفاده از تاریکی شب و موقعیت جغرافیایی منطقه اقدام به فرار کردند.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه در بازرسی از این ۲ خودرو ۴۵۶ کیلوگرم حشیش کشف شد، افزود: شناسایی و دستگیری متهمان متواری به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد.

او تأکید کرد: مأموران انتظامی استان فارس در راستای مبارزه بی امان با مواد مخدر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کنند.

توقیف ۳ دستگاه اتوبوس حامل کالای قاچاق در جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از توقیف ۳ دستگاه اتوبوس حامل کالای قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی اظهار داشت: در راستای برخورد با قاچاق کالا و به منظور حمایت از تولید داخلی، ماموران انتظامی هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی، به ۳ دستگاه اتوبوس مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این اتوبوس‌ها ۵ هزار و ۸۰۴ ثوب لباس و تعداد زیادی لوازم خانگی آرایشی قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف شد، افزود: در این خصوص سه متهم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم گفت: ارزش محموله مکشوفه بنا به اظهار نظر کارشناسان، ۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

بولدوزر قاچاق روی کامیون توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از توقیف یک دستگاه کامیون حامل بولدوزر قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ داود امجدی اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان لارستان هنگام کنترل یکی از محور‌های ورودی، یک دستگاه کامیون کشنده حامل یک دستگاه بولدوزر را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: پس از توقف کامیون و بررسی مدارک، مشخص شد این بولدوزر از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده و فاقد مجوز قانونی است.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

خودرو مسروقه در مرودشت کشف شد

با تلاش ماموران انتظامی شهرستان مرودشت، یک دستگاه خودرو پیکان مسروقه کشف شد.

سرهنگ فرشید زینلی اظهار داشت: ماموران کلانتری "۱۱ انقلاب" این شهرستان هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو سواری پیکان که به صورت بلاصاحب رها شده بود، مشکوک شدند.

او با اشاره به اینکه مأموران انتظامی ضمن بررسی و استعلام‌های لازم متوجه شدند که این خودرو سرقتی است، افزود: در این خصوص پرونده تشکیل و خودرو جهت سیر مراحل قانونی و تحویل به مالباخته به پارکینگ انتقال داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان این خودرو ادامه دارد، از شهروندان خواست: توصیه‌های پلیسی و اقدامات پیشگیرانه از سرقت خودرو را مدنظر قرار داده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

موتورسیکلت قاچاق یک میلیاردی در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی خود، به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین مظنون و ان را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این موتورسیکلت قاچاق و فاقد مدارک قانونی است، افزود: کارشناسان مربوطه، ارزش این موتورسیکلت قاچاق را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه مالک موتورسیکلت دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد، عنوان داشت: مبارزه با قاچاق کالا یکی از اهداف پلیس در راستای تامین امنیت پایدار در جامعه است.

بیش از ۲ میلیارد کالای قاچاق در یک کامیون

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان پاسارگاد، تعداد زیادی کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد اظهار داشت: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه خودرو کامیون مظنون و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ مصطفی توکلی گفت: در بازرسی از این خودرو، ۲ دستگاه کولر گازی، ۲۰ قطعه ابزارآلات و لوازم یدکی و ۲ هزار و ۲۵۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

او با اشاره به دستگیری یک متهم و معرفی وی به مرجع قضایی، افزود: ارزش کالای قاچاق کشف شده، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد، بیان کرد: برخورد با قاچاقچیان کالا به صورت مستمر در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

انتقام گیری از مدیران اداری در فضای مجازی

رییس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری عامل هتاکی و نشر اکاذیب علیه مدیران اداری یکی از شهرستان‌های تابعه خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: در پی ارجاع یک فقره پرونده قضایی به پلیس فتا با موضوع هتاکی و انتشار اکاذیب علیه مدیران اداری یک یاز شهرستان‌های تابعه استان فارس، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم با ایجاد صفحاتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به هتاکی و نشر اکاذیب برای شاکیان این پرونده شده است که با تلاش مأموران سایبری، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

رییس پلیس فتا استان فارس تصریح کرد: متهم که کارمند یکی از اداره‌های آن شهرستان بود به بهانه اختلافاتی که با مدیران داشته است، اقدام به نشر اکاذیب و هتاکی بر علیه ان‌ها کرده بود.

سرهنگ سلیمانی ضمن هشدار به افرادی که اقدام به هتاکی و انتشار اکاذیب علیه شهروندان و یا نهاد‌های دولتی می‌کنند، خاطر نشان کرد: نشر اکاذیب و توهین و افترا در فضای مجازی برابر قانون جرم است و با خاطیان برابر قانون برخورد می‌شود.

او از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه جرایم سایبری موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش دهند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار