آغاز فرآیند انتخابات شورا‌های شهر و روستا از فردا

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه از آغاز فرآیند انتخابات شورا‌های شهر و روستا از فردا (سه شنبه ۱۹ اسفند) با دستور وزیر کشور خبر داد .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه از آغاز فرآیند انتخابات شورا‌های شهر و روستا از فردا (سه شنبه ۱۹ اسفند) با دستور وزیر کشور خبر داد و گفت : کرمانشاه یکی از هشت شهری در کشور است که فرآیند انتخابات آن کاملا الکترونیکی برگزار می‌شود.

او ضمن تاکید بر لزوم آموزش و سلامت برای برگزاری هرچه باکیفیت‌تر انتخابات گفت : ثبت نام داوطلبان شورا‌های شهر از روز چهارشنبه ۲۰ اسفند همزمان با سراسر کشور در ۳۵ شهر استان آغاز می‌شود و تا ۲۶ اسفند ادامه خواهد یافت.

او افزود: برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی سه روش برای ثبت نام داوطلبان شورا‌های شهر پیش بینی شده که یکی از آن‌ها انجام مرحله پیش ثبت نام از طریق برنامه که روی تلفن‌های همراه نصب می‌شود، است، در این برنامه زمان مراجعه داوطلبان به فرمانداری‌ها نیز مشخص می‌شود.

بالایی روش دوم ثبت نام را مراجعه داوطلبان به پرتابل وزارت کشور و استانداری عنوان کرد و افزود: روش سوم نیز از طریق دفاتر پیشخوان و کافی نت‌ها میسر است و پس از این مرحله لازم است داوطلبان همراه با مدارک از جمله سوء پیشینه به فرمانداری‌ها مراجعه کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان اخذ سوء پیشینه را برای داوطلبان انتخابات شورا‌های شهر و روستا لازم دانست و ادامه داد: داوطلبانی که سابقه انگشت نگاری داشته اند می‌توانند با مراجعه به سامانه ثنا سوء پیشینه خود را دریافت کنند.

او آغاز فرصت ثبت نام داوطلبان شورا‌های روستا را نیز ۱۶ فروردین ماه اعلام کرد و گفت: داوطلبان لازم است که در روز مراجعه به فرمانداری‌ها برای تکمیل ثبت نام، مدرک تحصیلی و اصل گواهی پذیرش استعفا به موجب ماده ۳۲ قانون را ارایه بدهند.

بالایی گفت: تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای انتخابات شورا‌ها جهت اخذ سوء پیشینه مراجعه داشته اند که نشان از اقبال امیدوارکننده مردم نسبت به انتخابات دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار