دستگیری انتشار دهنده عکس های خصوصی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد گفت: فردی که در شبکه اجتماعی تصاویر خصوصی یکی از شهروندان را منتشر کرد دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سرهنگ شهبازی پور رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی شکایت خانمی مبنی بر انتشار تصاویر خانوادگی و شخصی او در شبکه‌های اجتماعی و ارسال مطالب توهین و تهدید آمیز از طرف فردی ناشناس، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
 
شهبازی پور افزود: با اقدامات فنی و تخصصی پلیس، مشخص شد فردی ناشناس با شماره‌های مختلف در شبکه اجتماعی واتساپ تصاویر خصوصی شاکیه را برای دیگران ارسال کرده است.

او بیان کردبا انجام شگرد‌های خاص پلیس، متهم که عروس خانواده شاکیه بود، شناسایی و دستگیر شد.
 
شهبازی پور گفت: افراد در فضای مجازی در خصوص انتشار اسناد و تصاویر شخصی که در اختیار دیگران قرار می‌دهند حساسیت بیشتری داشته باشند و تصاویر و فیلم‌های شخصی خود را به اشتراک نگذارند.

او افزود: رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌ های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند، چرا که رعایت نکردن اخلاق در این فضا موجب هرج و مرج و ناهنجاری ‌های فراوان می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.