دادستان عمومی و انقلاب سلسله:

هشت هکتار حریم رودخانه " هنام" سلسله رفع تصرف شد

دادستان عمومی و انقلاب سلسله گفت: حریم رودخانه هنام و جاده دسترسی به آن از محدوده ابتدای "سیاهپوش" تا سراب به میزان حدود هشت هکتار آزادسازی و رفع تصرف شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، یونس آزادپور دادستان عمومی و انقلاب سلسله گفت: حریم رودخانه هنام و جاده دسترسی به آن از محدوده ابتدای "سیاهپوش" تا سراب به میزان حدود هشت هکتار آزادسازی و رفع تصرف شد.

یونس آزادپور اظهار داشت: در این اقدام جهادی تمامی تصرفات غیر قانونی و مستحدثاتی که در حریم و حاشیه راه، رودخانه و نهر‌ها قرار داشت قلع و قمع و پاکسازی شد.

او افزود: در اجرای عدالت و قانون با جدیت پیگیر هستیم و اجازه نخواهیم داد فرصت طلبان و قانون شکنان عرصه‌های ملی و منابع طبیعی را تصرف کنند و به انحصار خود درآورند.

دادستان عمومی و انقلاب سلسله عنوان کرد: این عرصه‌ها و مواهب طبیعی متعلق به تمام مردم است و باید همه به آن دسترسی داشته باشند بنابراین در برخورد با این موارد تبعیض قائل نیستیم و با هرکسی در هر مقامی که قانون را نقض کند برخورد خواهد شد.

آزادپور ادامه داد: تاکنون ۲ مرحله آزادسازی هنام و سراب "زز" صورت گرفته و در گام سوم، رفع تصرفات منطقه گردشگری "کهمان" به زودی اجرا می‌شود.

سراب هنام، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان سلسله در لرستان است و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۲۱ نفر بوده‌است.

سراب هنام یکی از جاذبه‎های طبیعی و بکر سلسله است، سرابی بی‏‎نظیر که به دلیل موقعیت خاص و چشم‎اندازی زیبا در پس درختان سربه‌فلک‌کشیده و باغات میوه و گردوی پایین‎دست، هر ساله گردشگران بسیاری را برای بازدید به این منطقه می‎کشاند.

سراب هنام در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر الشتر مرکز سلسله واقع شده است و رودخانه هنام نیز مانند رودخانه کاکارضا از مشرق به‌طرف جنوب غربی جریان دارد و تمام آب رودخانه برای کشاورزی زمین‌های اطراف آن‌که به جلگه هنام مشهور است مورد استفاده قرار می‌گیرد، در ۲ طرف این رودخانه چمن‌زار‌های باصفایی نیز وجود دارد.

آنچه سبب وجه تمایز این سراب با سایر سراب‎های منطقه شده، سرچشمه گرفتن آن از دل بنایی تاریخی به نام خانه رحمتی است.

بیش از ۱۱۲ هزار هکتار اراضی ملی در شهرستان سلسله وجود دارد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار