تجلیل از ۲۶ تولید کننده نمونه بخش کشاورزی شهرستان قاینات

از ۲۶ تولید کننده نمونه کشوری، استانی و شهرستانی در بخش کشاورزی شهرستان قاین تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، سجادی مدیر جهاد کشاورزی قاین در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان نمونه با اشاره به اجرای آبیاری تحت فشار در بیش از ۵ هزار و ۲۷۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان گفت: تاکنون ۱۳۵ کیلومتر از خطوط انتقال آب کشاورزی قاین، لوله گذاری و ۱۰۷ رشته قنات نیز احیا و مرمت شده است.

او از افزایش کشت گلخانه‌ای از ۳۹ به ۳۹۰ هکتار در این شهرستان خبر داد و افزود: همچنین در توسعه آبزی پروری از ۸۰ تن تولید در شهرستان به ۳۲۰ تن رسیده ایم.

اجرای ۶۴ کیلومتر جاده دسترسی به اراضی کشاورزی، احداث ۳۷۰ بارگاه زرشک، راه اندازی ۴۵ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی، راه اندازی واحد ۱۴۰ هزار قطعه‌ای مرغ تخم گذار، پرداخت ۲۳ میلیارد تومان خسارت سرمازدگی و ۳ میلیارد تومان خسارت سیل زدگی، راه اندازی مجتمع گلخانه‌ای در اسفدن از دیگر طرح‌های اجرا شده در سال ۹۹ در بخش کشاورزی شهرستان قاین است.


بیشتر بخوانید


سجادی از ثبت مالکیت معنوی و فکری زعفران قاینات در سازمان جهانی WHO خبر داد و گفت: با حمایت و پیگیری‌های نماینده شهرستان قاینات و زیرکوه، موافقت ایجاد مرکز ترویج وتوسعه زرشک و زعفران و عناب اخذ و ۱۱ دی امسال، ابلاغ شد و به زودی چارت سازمانی آن هم مصوب خواهد شد.

امام جمعه قاین هم گفت: متاسفانه در قاینات جایگاه خاصی برای فروش محصولات ارگانیک وجود ندارد و باید در این زمینه علم کشاورزان در تولیدات محصولات ارگانیک بیشتر شود.

حجت الاسلام رحمانی با گلایه از عدم تخصیص خسارت بیمه بر اساس قیمت واقعی محصول به کشاورزان صدمه دیده، به موضوع تعطیلی بسیاری از گلخانه‌ها در قاینات از جمله روستای اکبریه نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه بزرگترین مزرعه شتر مرغ خراسان جنوبی در قاینات هم به فروش رفت و تعطیل شد و مسئولین بدانند که وضعیت دامداران و گاوداران در این شهرستان خوب نیست.

کریمی فرماندار قاین نیز با بیان این که زعفران محصول استراتژیک این شهرستان است گفت: برای حفظ و صیانت از زعفران باید بکوشیم و در این مسیر از تجربیات کشاورزان نمونه بهره کافی را برد و میزان تولیدات خود را برابر علم کشاورزی افزایش دهیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.