مسئول ستاد اجرایی کنگره شهدا در لرستان:

کنگره ملی ۶هزار و ۳۰۰ شهید لرستان به میزبانی پلدختر برگزار می‌شود

مسئول ستاد اجرایی کنگره شهدا در لرستان گفت: کنگره ۶۳۰۰ شهید استان لرستان سال آینده برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، محمد محمودوند مسئول ستاد اجرایی کنگره شهدا لرستان گفت: کنگره شهدای استان لرستان در اواخر سال ۱۴۰۰ یا به لحاظ شرایط کرونا در اوایل سال ۱۴۰۱ در سطح ملی برگزار می‌شود.

او افزود: بنا شد در سطح استان لرستان در هر شهرستان ستاد اجرایی تعریف شده، برای انجام برنامه‌های کنگره در چارچوب شرح وظایف کمیته‌ها در حوزه‌های مختلف و مربوطه تعیین شود.

مسئول ستاد اجرایی کنگره در لرستان گفت: هر ستاد بر اساس شرح وظایف شاخص‌های مسائل مربوط به دفاع مقدس حوزه شهرستان خود، مانند سرگذشت‌پژوهی و تاریخ شهادت شهدا، مصاحبه با والدین آنان و سایر برنامه‌های روتین را عملیاتی کرده و آن را به منصه ظهور می‌رساند.

محمودوند افزود: استاندار لرستان به عنوان رئیس و فرمانده سپاه استان دبیر ستاد اجرایی کنگره ۶۳۰۰ شهید لرستان هستند و در شهرستان‌ها فرمانداران به عنوان رئیس این ستاد، فعالیت‌هایی که انجام می‌شود را پیگیری، مطالبه و بر آن نظارت می‌کنند.

او یادآور شد: این کنگره بر اساس فرمایشات امامین انقلاب و مطالبه مقام معظم رهبری در راستای اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، به عنوان نیاز اساسی کشور در لرستان برگزار می‌شود.

مسئول ستاد اجرایی کنگره در لرستان افزود: پل‌دختر از مناطقی است که در دوران دفاع مقدس علاوه بر این‌که قدم‌گاه شهدا و رزمندگان اسلام به مناطق جنوب بوده، از شهرستان‌هایی است که برای نخستین بار در استان مورد اصابت و بمباران حملات هوایی دشمن قرار گرفت.

محمودوندگفت: رزمندگان زیادی از شهرستان پل‌دختر به جبهه‌های حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس اعزام شدند و با وجود شهدای شاخص، رزمندگان این منطقه نیز در این دوران نشانه‌هایی از ایثار و شجاعت از خود برجای گذاشتند که نیاز به روایت‌گری دارد.

او افزود: با توجه به دور شدن زمانی از دوران دفاع مقدس برای نشر ارزش‌های این دوران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازم است، این ارزش‌ها برجسته شده و به منصه ظهور برسد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.