استاندار چهارمحال و بختیاری:

تامین مسکن فرهنگیان باید در طرح اقدام ملی در اولویت قرار گیرد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای احداث مسکن در طرح اقدام ملی در تمامی شهرستان‌ها می‌توان از اراضی مازاد دستگاه اجرایی استفاده کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی برای تامین مسکن فرهنگیان، اظهار داشت: تامین مسکن فرهنگیان باید در طرح اقدام ملی در اولویت قرار گیرد.

او با بیان اینکه در شهرستان شهرکرد مشکلاتی برای تامین اراضی احداث مسکن در طرح اقدام ملی برای فرهنگیان وجود دارد، افزود: محله ۴۰ منظریه برای این موضوع پیشنهاد داده شده است، اما اراضی این منطقه برای ساخت و ساز آماده نیست، بنابراین اداره‌کل راه و شهرسازی طرح تفکیکی این محله را آماده و برای تصویب به کمیسیون ماده ۵ ارائه دهد.


بیشتر بخوانید


عباسی اضافه کرد: برای احداث مسکن در طرح اقدام ملی در تمامی شهرستان‌ها می‌توان از اراضی مازاد دستگاه اجرایی استفاده کرد، دستگاه‌ها نمی‌توانند از واگذاری اراضی امتناع کنند، لازم است این اراضی در اسرع وقت شناسایی شوند.

او در خصوص انبار گردانی دستگاه‌های اجرایی گفت: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی ابزار، امکانات و تجهیزات مازاد در انبار‌های خود دارند، این اموال می‌تواند در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد تا در راستای تحقق اهداف به کار گرفته شوند.

عباسی خاطر نشان کرد: طرح آجر به آجر می‌تواند کمک بزرگی به آموزش و پرورش در کاهش مشکلاتشان بکند، باید کمک‌های دستگاه‌های اجرایی و خیرین در این راستا جلب شود.

سید جواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور نیز با اشاره به اهمیت سنجش نو آموزان افزود: استان چهارمحال و بختیاری به عنوان استان برتر در اجرای طرح سنجش نو آموزان در سال ۹۹ بوده است.

او اظهار داشت: دو هزار و ۸۴۰ دانش‌آموز با نیاز‌های خاص هستند که یک هزار و ۲۶۰ دانش‌آموز نیازمند کمک‌های ویژه بوده و در مدارس استثنایی مشغول تحصیل هستند.

در پایان به سه نفر از دانش‌آموزان با نیاز‌های خاص در استان به نیابت از ۲۵۰ دانش‌آموز چهارمحال و بختیاری با نیاز‌های خاص تبلت اهدا و همچنین باشگاه پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی استان افتتاح شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.