رفع تصرف از ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی چهارمحال و بختیاری

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی این استان رفع تصرف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، از رفع تصرف بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی متصرف شده طی سالیان اخیر خبر داد.

او در این دیدار ضمن تشکر از فعالیت‌های اداره کل منابع طبیعی در زمینه حفاظت و حراست از اراضی ملی افزود: مبنای عمل برای جلوگیری از تجاوزات به عرصه‌های ملی باید نظارت دقیق و انجام اقدامات پیشگیرانه باشد.


بیشتر بخوانید


بهرامی اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری لزوم حفاظت از محیط زیست و مقابله با زمین خواری است و این مهم وظیفه ما را برای صیانت از بیت المال دو چندان می‌کند.

او یکی از موضوعات مهم در رابطه با حفظ اراضی ملی را اجرای دقیق و به موقع احکام قضایی عنوان کرد و ادامه داد: اجرای احکام صادره مرتبط با اراضی ملی، زمینه ساز اعاده حقوق بیت المال است و این امر علاوه بر آنکه مسئولیت شرعی را متوجه مسئولان می‌کند، مشارکت فعال دستگاه‌های ذیربط را برای اجرای سریع احکام و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه می‌طلبد.

بهرامی همچنین در این دیدار با تأکید بر ضرورت احیای محیط زیست و سنت حسنه درختکاری اظهار داشت: بی تردید در برهه کنونی که جامعه درگیر ویروس کرونا و ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است، درختکاری و توجه به منابع طبیعی می‌تواند تضمین کننده سلامت جامعه و ایجاد شور و نشاط اجتماعی باشد.

او یکی از مولفه‌های توسعه فضای سبز و حفاظت از محیط زیست را درختکاری دانست و تأکید کرد: مردم و مسئولان می‌توانند در هر سال با کاشت درخت موجبات توسعه فضای سبز و حفاظت از منابع طبیعی را فراهم آورند.

در این دیدار سید اسماعیل صالحی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز با تقدیر از تعامل و همکاری دستگاه قضایی استان خواستار تداوم و گسترش این همکاری در جهت حفاظت از انفال و تثبیت مالکیت منابع طبیعی بر عرصه‌های ملی شد.

پس از این دیدار رئیس کل دادگستری استان به همراه مدیرکل منابع طبیعی و جمعی از معاونان چند اصله نهال را در محوطه داخلی اداره کل دادگستری غرس کردند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.