مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: امسال بیش از ۲ هزار تن محصول چاپی از استان به کشور‌های همسایه صادر شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: امسال ۲۱۶ مجوز محتوایی برای صادرات محصولات چاپی به حجم ۲ هزار و ۷۴ تن به کشور‌های همسایه از جمله عراق، افغانستان و ترکمنستان برای واحد‌های چاپی استان قزوین صادر شده است.

وی افزود: محصولات صادراتی از جمله مواد غذایی، بهداشتی و صنعتی برای بسته بندی‌ها از جمله کارتن، لیبل، سلفون، قوطی و بروشور‌های تبلیغی خود باید پیش از چاپ، مجوز محتوایی دریافت کنند که صدور این مجوز‌ها بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: هم اینک ۱۴۴ واحد چاپی در استان قزوین فعالیت دارند و قزوین از استان‌های پیشرو در عرصه چاپ و بسته بندی محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: با توجه به اینکه این صنعت با ۲ وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی مرتبط است باید با هماهنگی و همکاری بیشتر برای حمایت از این حوزه اقدام کرد.

اسماعیلی افزود: نداشتن اتحادیه مستقل برای چاپخانه‌ها مهمترین مشکل حوزه چاپ در استان قزوین است که با همکاری اداره کل صمت در حال پیگیری و حل این موضوع هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.