گسترش اینترنت استارلینک برای دسترسی سرویس‌های حمل و نقل

اطلاعات جدید منتشر شده خبر از امکان استفاده از اینترنت استارلینک درکامیون‌ها، قایق‌ها و هواپیما‌ها می‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اسپیس ایکس به دنبال تأیید مقررات قانونی است تا شبکه ماهواره‌های استارلینک (Starlink) خود که به سرعت در حال رشد است را به اتومبیل‌ها، کامیون‌ها، قایق‌ها و هواپیما متصل کند. این درخواست که جمعه گذشته به کمیسیون ارتباطات فدرال ارائه شد، نشان دهنده بزرگترین گام SpaceX در زمینه اتصال استارلینک به بخش وسایل متحرک بزرگ است، یک تجارت بالقوه سودآور که می‌تواند پیشنهادات این ثابت شرکت را گسترش دهد.

این پروژه که ایستگاه‌های زمینی در حرکت (Earth Stations in Motion) نامیده شده، برای پهن کردن چتری برای اتومبیل‌ها، کامیون‌ها، کشتی‌های دریایی و هواپیما‌ها است تا از اینترنت استارلینک استفاده کنند. در این پرونده که منتظر گرفتن مجوز است، آمده: دیگر کاربران مایل نیستند از اتصال در حین حرکت، اعم از رانندگی با یک کامیون در سراسر کشور، انتقال یک محموله از اروپا به بنادر و یا هنگام پرواز داخلی یا بین المللی، چشم پوشی کنند.

آیا تسلا به استارلینک متصل می شود؟

البته وسایل نقلیه مسافری کوچکتر ممکن است کمی منتظر بمانند. ایلان ماسک مدیر عامل اسپیس ایکس به تازگی در توییتی اعلام کرد: اتومبیل‌های تسلا به استارلینک متصل نمی‌شوند، زیرا ترمینال ما بسیار بزرگ است، این سرویس مخصوص هواپیما‌ها، کشتی‌ها، کامیون‌های بزرگ و وسایل نقلیه تفریحی (RV) است.

گسترش اینترنت استارلینک

با بیش از ۱۰۰۰ ماهواره در فضا، فعالیت استارلینک اسپیس ایکس از طریق یک برنامه بتا که فقط با دعوت عضو می‌پذیرفت و از سال گذشته آغاز شده، تا کنون بیش از ۱۰ هزار کاربر دارد. این برنامه بتا در حال حاضر فقط در مناطق روستایی ایالات متحده آمریکا که اتصال اینترنت ضعیفی دارند یا اصلا ندارند در دسترس است. یک بسته استارلینک با آنتن و روتر، ۴۹۹ دلار به همراه ۹۹ دلار در ماه، برای سرعت‌های حدود ۷۰ تا ۱۳۰ مگابیت بر ثانیه، هزینه دارد.


بیشتر بخوانید :


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار