ضرورت ایجاد کتابخانه در ۲ شهر بدون کتابخانه شهرستان خرامه

انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرامه با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس و فرماندار شهرستان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرامه با اشاره به اینکه ایجاد کتابخانه در دو شهر تازه تاسیس معزآباد و خیرآباد خرامه از دستورکار‌های مهم این نشست است، عنوان کرد: براساس برنامه ششم توسعه کشور، سیاست نهاد کتابخانه‌های عمومی ایجاد کتابخانه در تمامی شهر‌های فاقد کتابخانه استان است که باید برای این دو شهر برنامه ریزی شود. می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود در شهر‌ها و ساختمان‌های دیگر ادارات برای ایجاد کتابخانه استفاده کرد.

روح الله منوچهری با اشاره به اینکه پروژه کتابخانه‌ای در شهر معزآباد آغاز شده است، گفت: تکمیل این ساختمان با همکاری فرمانداری، مسئولان شهرستان و خیرین امکان پذیر است و در صورت تکمیل ساختمان بلافاصله تجهیز شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

او به آمار‌های کتابخانه‌ای در شهرستان پرداخت و گفت: در حوزه سرانه زیربنا و نسخه کتاب شهرستان خرامه از میانگین استانی بالاتر است؛ اما هنوز تا رسیدن به سطح استاندارد بسیار فاصله دارد.

منوچهری توسعه کتابخانه‌ها را در گرو کمک همه مسئولان دانست و گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی بودجه عمرانی برای ساخت و ساز ندارد؛ در صورت اختصاص ساختمان مناسب به کتابخانه توسط مسئولان و خیرین، کتابخانه تجهیز و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

فرماندار شهرستان خرامه نیز در این نشست با اشاره به اقدامات شهرستان در حوزه فرهنگی عنوان کرد: خرامه شهر فرهنگی است با یک بررسی مشخص می‌شود که خرامه، جامعه‌ای کتاب دوست و مذهبی دارد؛ وجود یک کتابخانه می‌تواند به توسعه شهرستان کمک کند. می‌توانیم با استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی در شهرستان خرامه در حوزه پیش گیری از آسیب‌های اجتماعی اقدام کنیم.

محمدرضا ابراهیمی با بیان اینکه در سال آینده در شورای برنامه ریزی شهرستان بودجه برای کتابخانه‌ها در نظر گرفته می‌شود، گفت: لازم است برای ایجاد کتابخانه در هر دو شهر بدون کتابخانه برنامه ریزی شود. همچنین برای تکمیل پروژه کتابخانه‌ای شهر معزآباد که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اعتبارات لازم اختصاص خواهد یافت.

حجت الاسلام و المسلیمن امین کشاورز امام جمعه شهرستان خرامه نیز در ادامه این دیدار با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف کتابخانه شهر معزآباد عنوان کرد: افتتاح این کتابخانه نیاز شهرستان و مطالبه مردم شهر معزآباد، منطقه عشایرنشین شهرستان است. امیدواریم با همراهی مسئولان استان و فرمانداری خرامه ساختمان کتابخانه هرچه سریعتر تکمیل شود و کتابخانه عمومی به بهره برداری برسد.

بهرام نجفی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرامه نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش فعالیت کتابخانه‌های عمومی در سال اخیر، عنوان کرد: در حال حاضر سه کتابخانه عمومی در شهرستان خرامه فعال است. امسال درحدود ۲۹۰۰ نفر از شهروندان خرامه عضو کتابخانه عمومی هستند و برنامه‌های گسترده‌ای هم در حوزه آموزشی و ترویجی در فضای مجازی برگزار شده است.

گفتنی است در ادامه این جلسه طرح کتابخانه گردی و کتاب یاری با همراهی مسئولان شهرستان در کتابخانه عمومی محمدرسول الله (ص) شهر خرامه برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.