شنیده شدن صدای انفجار در شهر ساحلی «ینبع» عربستان

منابع خبری اعلام کردند بامداد امروز صدای چند انفجار در سراسر شهر ساحلی و نفت‌خیز «ینبع» عربستان شنیده شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری عیون الخلیج، منابع خبری اعلام کردند بامداد امروز (سه‌شنبه) در سراسر شهر «ینبع» عربستان که در کرانه دریای سرخ واقع شده است و چند تاسیسات مهم نفتی دارد، صدای چند انفجار شنیده شد.

شبکه خبری الجزیره نیز به نقل از رسانه‌های سعودی اعلام کرد که عربستان امروز صبح با یک فروند پهپاد بمب گذاری شده را که از سوی یمن ارسال شده بود، در آسمان خمیس مشیط در جنوب عربستان منهدم کرده است.

این در حالی است که ارتش و کمیته های مردمی یمن تاکنون به این اخبار واکنش نشان نداده و بیانیه ای در خصوص اینکه حملاتی در پاسخ تجاوزگری ائتلاف عربی به این شهر داشته‌اند یا نه، منتشر نکرده است.

یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن روز گذشته (دوشنبه) در سخنانی گفت: نیروی موشکی موفق شد یک هدف نظامی حساس را در فرودگاه بین المللی ا‌بها با یک موشکی بالستیک جدید که تا کنون از آن رونمایی نشده بود، هدف قرار دهد. این حمله در چارچوب پاسخ طبیعی و مشروع به ادامه تجاوز و محاصره کشور ما صورت می‌گیرد.

عربستان با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس ۲۰۱۵ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

تجاوز نظامی عربستان همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است. رژیم سعودی و متحدانش تاکنون به دلیل مقاومت مردم یمن نتوانسته‌اند به اهداف خود در این کشور (به قدرت رساندن دست نشاندگان خود) برسند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار