۱۶ هزار نفر برای کاشت ۷۱ هزار اصله نهال میوه در تبریز ثبت‌نام کردند

مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: ۱۶ هزار نفر در شهر تبریز برای کاشت ۷۱ هزار اصله نهال میوه در منزل و محل کار خود در قالب طرح درخت دوستی بنشانیم ثبت‌نام کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،برزگر جلالی مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری تبریز با بیان اینکه مهلت ثبت نام در طرح درخت دوستی بنشانیم تا ۲۲ اسفند تمدید شده است، گفت: با توجه به استقبال شهروندان از این طرح، پیش بینی می‌شود تعداد افراد ثبت نام کننده در این طرح به حدود ۲۰ هزار نفر و تعداد اصله نهال میوه مورد تقاضا به ۱۰۰ هزار اصله برسد.

او با اشاره به اینکه این طرح در راستای کاشت یک میلیون اصله درخت و درختچه در تبریز اجرا می‌شود،گفت: متقاضیان برای کاشت نهال در منزل یا محل کار خود باید با مراجعه به سامانه https://parks.tabriz.ir سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری تبریز فرم درخواست نهال میوه را تکمیل کنند.

مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: در این سایت ۱۴ گونه نهال میوه برای درخواست علاقمندان وجود دارد و شهروندان می‌توانند در فرم ثبت نام کاشت پنج نهال میوه را درخواست کنند.

برزگر جلالی گفت: پس از ثبت‌نام شهروندان در وب سایت این سازمان، نیرو‌های این سازمان در آدرس ارائه شده حضور یافته و اقدام به کاشت رایگان نهال میوه می‌کنند و ۲ تیم از نیرو‌های این سازمان نیز وظیفه پایش نحوه کاشت نهال‌ها و ارزیابی نحوه عملکرد و برخورد ماموران این سازمان را پیگیری می‌کنند.

او با بیان اینکه گونه‌های خریداری شده برای اجرای این طرح شناسنامه دار بوده و از تولیدکنندگان استان که مورد تایید سازمان جهادکشاورزی است، خریداری شده است، گفت: برای خرید هر اصله نهال حدود ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان هزینه شده است و نهال کاشت شده در منزل و یا محل کار شهروندان به صورت مستمر مورد نظارت ماموران این سازمان قرار گرفته و علاوه بر ارائه توصیه‌های لازم جهت حفظ و نگهداری، به صورت رایگان کوددهی و سایر خدمات نیز ارائه می‌شود.

برزگر جلالی با اشاره به اینکه این طرح در راستای توسعه فضای سبز پایدار شهری انجام می‌شود، افزود: کاشت این نهال‌ها از شنبه این هفته آغاز شده و با توجه به استقبال شهروندان باید روزانه حدود یک هزار اصله نهال کاشته شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار