آغاز اردو‌های راهیان نور مجازی در چهارمحال و بختیاری

اردو‌های راهیان نور مجازی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری امروز سه شنبه ۱۹ اسفند ۹۹ در تپه نورالشهدای شهرکرد آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سردار علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در آیین مجازی اردو‌های راهیان نور گفت: اردو‌های راهیان نور دانش‌آموزی همه ساله با همکاری آموزش و پرورش و بسیج دانش‌آموزی و سپاه استان به صورت حضوری و اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس برگزار می‌شد، ولی با شیوع ویروس کرونا برگزاری این اردو به صورت حضوری امکان پذیر نیست.

او افزود: هم‌اکنون با توجه به شرایط جامعه و شیوع کرونا، اردوی راهیان نور در فضای مجازی و از طریق شبکه‌های استانی برای اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان، دانشجویان و مردم در خصوص ایستادگی، رشادت و ایثار شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


اکبری اضافه کرد: در این طرح از راویان دفاع مقدس استفاده می‌شود تا از طریق فضای مجازی با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کنند و با استفاده از تصاویر مناطق عملیاتی و آرشیو برنامه‌ها، دانش‌آموزان را با این ارزش‌ها آشنا کنند.

او ادامه داد: با تولید و بارگذاری محتوای خاطرات و عملکرد شهدا در هشت سال دفاع مقدس، دانش‌آموزان و نسل جوان و نوجوان شناخت خوبی از دفاع مقدس پیدا می‌کنند و با ارزش‌هایی که انقلاب اسلامی را به ۴۳ سالگی رسانده است، آشنا می‌شوند.

اکبری گفت: در برنامه راهیان نور دانش‌آموزی، امسال دانش‌آموازن با شهدای استان و منطقه‌ای در کنار شهدای ملی به صورت مجازی آشنا می‌شوند.

او اجرای طرح راهیان نور را فرصتی برای خودسازی و شناخت ارزش‌های انقلاب اسلامی برای دانش‌آموازن عنوان کرد.

فرج‌الله اعرابی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: همه ساله بیش از هشت هزار از دانش‌آموزان مقطع متوسطه در قالب اردو‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و جنوب اعزام می‌شدند و از یادمان‌های دفاع مقدس دیدن می‌کردند و با خاطره‌گویی راویان ایثارگری و از خودگذشتگی شهدا با سال‌های دفاع مقدس آشنا می‌شدند.

او افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا از سال گذشته، اجرای حضوری اردوی راهیان نور ممنوع شد و دانش‌آموزان می‌توانند با عضویت در کانال مخصوص راهیان نور در شبکه شاد با آثار شهدا، زندگی شهدا، یادمان‌ها و ارزش‌های آن دوران آشنا شوند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار